Андрій Бояров розповість про фотографію у Львові в період авангарду

4 листопада о 17.00 School of Visual Communication та OK projects запрошують на лекцію художника і незалежного куратора у сферах медіа-арту і фотографії Андрія Боярова "Львівська фотографія міжвоєнного періоду: периферія в світовому авангарді". Лекція відбудеться у арт-центрі Closer (вул. Нижньоюрківська, 31).

 

Францішек Рихновський (Franciszek Rychnowski), "Пасаж Міколяша" ("Pasaż Mikolascha"), 1900-ті роки

Шкляний негатив, з приватної збірки Олександра Коробова, Львів

У історії українського мистецтва окремим феноменом є мистецтво фотографії в передвоєнному Львові (1920-30-ті роки). Львівська фотографія цього часу є винятковою у своєму багатстві подій, насиченості оригінальними явищами і особистостями, що легко вписуються у світовий контекст. Ця винятковість базується на цікавому протиріччі: з одного боку, певна периферійність Львова до великих європейських центрів, з іншого, — його цілковита конкурентоспроможність у царині фотографічного мистецтва на міжнародному рівні. Зокрема, тут виникли кілька важливих для світової фотографії як технічних, так і художніх новацій.

Так дагеротипія з’явилася у Львові в той самий рік, що й сам винахід у Франції. Згодом саме у Львові на її основі вперше був сконструйований прилад для мікрофотографії. Перший міжнародний фотосалон пройшов практично одночасно з паризьким. У Львові був вперше застосований ефект ізогелії, а передвоєнні досягнення в аерофотографії стали в пригоді під час другої світової королівській авіації Великої Британії.


Більшість львівських митців того часу легко вживали мову "міжнародного мистецтва" і брали участь у європейському художньому процесі. Друга світова війна принесла трагічні зміни у цей процес і практично повністю зруйнувала місцевий мікрокосмос. Сьогодні можна констатувати, що історія львівської фотографії, на жаль, не вписана в сучасний культурний наратив Львова, та й України загалом. Цією лекцією ми спробуємо висвітлити цей період і показати доволі різноманітну і неймовірно цікаву мозаїку модерного мистецтва у Львові.

 

Александер Кшивоблоцький (Aleksander Krzywobłocki),   "S.O.S." Львів, 1928


Під час лекції ми поговоримо про таких львівських фотографів і митців першої третини 20 століття як Хенрик Міколяш (Henryk Mikolasch), Францишек Гроер (Franciszek Groer), Марек Влодарський (Marek Włodarski), Александр Кшивоблоцький (Aleksander Krzywobłocki), Вітольд Ромер (Witold Romer) та інших, про тісну взаємодію мистецтва і фотографії цього періоду і про те, як локальні сучасні митці продовжують певні традиції передвоєнного авангарду.

 

Вхід вільний.

Фейсбук-сторінка події.

 

Олекса Балицький (УФОТО), "Акт", 1930-ті роки