Івано-Франківськ перетвориться у «відкритий порт» сучасного мистецтва

14 червня – 7 липня у Палац Потоцьких в Івано-Франківську відбудеться фестиваль сучасного мистецтва «ПОРТОФРАНКО».

 

Текст мистецтвознавця Анатолія Звіжинського:

 

У «відкритий порт» мистецтва, на який перетвориться Франківськ в середині червня, можуть зайти усі охочі. На те він і відкритий. Тож гостями та учасниками матимуть змогу стати всі. Показуватимемо й балакатимемо про різне. Візуальна частина включатиме момент взаємопроникнення — у виставці братимуть участь роботи, котрі за місяць будуть представлені на бієнале «Ostrale» в Дрездені під лозунгом Re_form. Реформа може трактуватись, як «re-» і «form», тобто зміна форми, зміна змісту або суті чого-небудь. 

 

Ольга Кукуш. Ізоляція Інформації 

 

Твори художників з Німеччини, Голландії, Росії, Румунії, Грузії, Японії, Білорусії та України творитимуть своєрідні конфронтації. Мистецькі. Про політику, побут, гроші, красу та потворність, про пам'ять, історію та моделювання прийдешнього, про те, чим живе сучасна людина і чого їй бракує.

 

Андрій Сагайдаковський. Незакінченість, 2016, килимок, олія

 

«Лімінальність вказує на невизначене існування між двома або більш як двома просторовими, або часовими сферами, станами або на умови проходження крізь них. Постмодерніське розуміння цього терміна відкидає надання переваги якомусь чітко визначеному центрові перед проміжною територією з розмитими кордонами. Описи лімінального досвіду включають у себе постмодерніські теми переміщення, протиставлення ідентичності/«я» та передачі культури, наприклад, коли йдеться про спроби відокремити одна від одної дві або кілька культурних ідентичностей або кинути виклик узагальнюючим імпульсам панівної культури», — Ліза М. Ортіс.

 

Сергій Братков. Стоп кадр з фільму

 

В сучасному світі звичним стало не знати історії, не пам’ятати минулого, або своєрідно трактувати події, котрі передували сьогоденню. Містечкова історія сором’язливо призабула засновників міста з роду Потоцьких - сьогодні мало що свідчить про їхнє перебування у колись збудованій фортеці. Комплекс споруд «Палац Потоцьких» радше нагадує невдалу пародію на palazzo, особливо після того, як тут розташовувався військовий шпиталь. Територія комплексу наразі закрита для вільного доступу, будівлі не доглядаються, руйнуються, занепадають, а частина території експлуатується під автостоянку. Порожнечу забуття було заповнено морем. Франківськ відділився від Станіславова морем і перетворився в порт. Етику замінено естетикою.

 

Фестиваль не тільки свято, котре завжди з тобою, але й майданчик для формування питань як про сьогодення так і про вічне, місце співставлення естетик, каталізатор формування ідеологій та міфів. Скористаймося цим.

 

Ростислав Котерлін. NEWS-1

 

Художники: Андрій Сагайдаковський (Львів), Сергій Братков (Росія), Олекса Фурдіяк (Львів),  Detlef Schweiger (Germany), Synchrodogs (Київ), Stefan Voigt (Germany), Юрій Іздрик (Калуш), Matthias Jackisch (Germany), Сергій Петлюк (Львів), Janak Kouzel (БілорусіяGermany), Holger Wendland (Germany), Stef Fridael (The Netherlands), Олег Воронко (Львів), Mariëlle van Deursen (The Netherlands), Luk Sponselee (The Netherlands), Тарас Полатайко (Чернівці), Werner Klompen (The Netherlands), Maksim Hartwig (Росія Germany), Taka Kagitomi (Japan Germany), Lia Gulua (ГрузіяАвстрія), Vj group Cube (Івано-Франківськ), Ростислав Котерлін (Івано-Франківськ), Мар’яна Глинська (Івано-Франківськ), Дмитро Петрина (Івано-Франківськ), Петро Ряска (Ужгород), Ігор Панчишин (Івано-Франківськ), Всеволод Бажалук (Івано-Франківськ), Юрій Боринець (Надвірна), Юрій Бакай (Івано-Франківськ), Микола Джичка (Івано-Франківськ), Руслан Тремба (Ужгород), Сергій Григорян (Івано-Франківськ), Bob Square Pic (Івано-Франківськ), Євген Самборський (Київ), Костянтин Зоркін & Сандро Гарібашвілі (Харків), Ярослав Яновський (Івано-Франківськ), Вадим Харабарук (Ужгород), Наталка Шевченко (Ужгород), Ольга Кукуш (Івано-Франківськ), Христина Пищ (Івано-Франківськ), Олена Сіятовська (Дніпро), Ігор Перекліта (Галич).