Кунс мав право копіювати статуетку Жнікруп

Речниця відомого американського митця Джеффа Кунса Лорен Ротстейн запевнила, що Кунс мав ліцензію на використання роботи української фарфористки Оксани Жнікруп для створення своєї 14-метрової інсталяції "Балерина, що сидить", пише авторитетне видання The Art Newspaper.

 

Джефф Кунс. Балерина, що сидить, 2017

Фото: Hypebeast

 

Нагадаємо, що кілька днів тому ми повідомляли, що американського художника запідозрили у плагіаті порцелянової статуетки української мисткині ХХ століття Оксани Жнікруп "Балерина Лєночка на пуфику". Подібність нової скульптури Кунса та твору Жнікруп виявив грузинський художник, що живе у Нью-Йорку, Ладо Почхуа.

 

Джефф Кунс. Балерина, що сидить, 2017

Фото: Tom Powel Imaging

Це не перший випадок звинувачення Кунса у плагіаті. 

 

Читати також: Знову Кунс, знову плагіат: відомого митця вкотре спіймали на крадіжці ідеї

 

Джефф Кунс
Фото: WideWalls

 

Оксана Жнікруп (1931–1993) — українська художниця-фарфористка, випускниця Одеського художнього училища ім. М. Б. Грекова (1952 р.), членкиня Спілки Художників України. У 1952–1954 рр. працювала на Баранівському порцеляновому заводі. З 1954 до 1986 рр. — на Київському експериментальному керміко-художньому заводі, для якого, зокрема, створила модель вищезгаданої порцелянової статуетки "Балерина Лєночка на пуфику" (1974 р.). З 1960 р. брала участь у всеукраїнських, всесоюзних та міжнарожних виставках. Створювала ліричні образи, надихалася літературними та історичними сюжетами, темами балету, танцю, цирку. Її творчість визначила рівень порцелянової пластики в Україні 2-ї пол. 20 ст. Твори: "Дебют" (1960), "Купальниця" (1963), "Ярославна" (1964), "Левко і Оксана" (60 рр. 20 ст.), "Балерина Лєночка на пуфику" (1974).