Нове дослідження творчості Воргола відкриває нам Воргола-скульптора

Ми не схильні думати про Воргола як про скульптора, але його другий сольний поп-арт проект в Нью-Йорку, — його знаменита виставка "Коробки" (Boxes) в Stable Gallery у 1964 році, — була цілковито та винятково сповнена тривимірними творами. Як зазначає молодий дослідник Томас Морган Еванс у своїй новій книзі під назвою "3D Воргол" (3D Warhol), першій книзі на цю тему, Воргол фактично створював скульптурні роботи протягом всієї своєї кар'єри. Те, що більшість з них ледь помічені сьогодні, не його провина.

 

Енді Воргол на фоні "Коробок Брілло"

Фото: Pinterest

 

Книга Еванса є чудовим екскурсом  у спадок Воргола-скульптора, починаючи з його "зім'ятих" малюнків, які митець представив у 1954 році, через знамениті "Коробки Брілло" (звичайно), до його плаваючих "Срібних хмар", його "Машини дощу" та кількох "Невидимих скульптур" (одна з них була порожньою зоною в студії Воргола, "захищеною" детекторами руху, які акивували сигналізацію, а інша — просто Ворголом, що стояв у порожній вітрині, поруч з п'єдесталом без скульптури).

 

Але нова книга це не просто "реєстр" скульптурного спадку митця. Еванс підкреслює наскільки послідовним було радикальне і зухвале мистецтво Воргола, хоча його часто називали веселим, дружнім до ринку поп-артом. Скульптури Воргола найкраще являють нам його сміливість, стверджує Еванс. Вони забезпечують, пише дослідник, "критичне, опозиційне перекодування мистецьких інституцій" — особливо таких, що вирішують, які об'єкти мають цінність, а які ні, і хто на що повинен дивитися. "Всі головні виставки, зібрані в цій книзі, були також важливими подіями, і ці вторгнення в спокійний простір арт-світу визначили моменти соціального змішання і соціальної сили, які Воргол старанно організував".

 

Джерело: artnet