Ралко, Будніков і Бабак відкривають «Худшколу»

Влада Ралко, Володимир Будніков і Олександр Бабак презентують спільний проект «Худшкола». У ньому художники покажуть твори за канонами головних навчальних дисциплін академічної художньої освіти: натюрморту, пластичної анатомії та подвійної оголеної натури.

 

Натюрморти Володимира Буднікова складаються з традиційних геометричних фігур, подекуди доповнених вазою чи пляшкою. Живопис художника давно втратив колір, а фарба – матеріальність. На прозорому тлі проступають лише силуети кубу, шару та циліндру, які, зі свого боку, втрачають залишки об’єму. За сутністю вони тяжіють до метафізичних натюрмортів Джорджо Моранді чи власних, створених у 1980-ті, якби не відчуття суголосності сучасним живописним пошукам.

 

Володимир Будніков. «Великий вибух» (2015)

 

Вправи Влади Ралко з пластанатомії виповнені образами, близькими до героїв її «Київського щоденника» (2013-15). Напівкістяки-напівлюди, одягнуті у горезвісні спортивні штани, радо демонструють внутрішні органи. Окремі м’язи або їх групи, вивчення яких є предметом цього навчального курсу, – відсутні, натомість звичні гвинтівка та мішень, чи монітор, що притягує порожній погляд, не залишають сумніву щодо приналежності полотен Ралко сьогоденню.

 

Влада Ралко. «Роздвоєння»


Для Олександра Бабака «Худшкола» продовжує низку проектів, присвячених фаховим витокам – з-посеред них на особливу увагу заслуговує «Академічний триптих», створений художником у 2012-13 роках. Монументальне полотно, що зображує Каїна і Авеля, брата, біля ніг його, є ще одним авторським дослідженням постановки з двома оголеними натурниками. Остання все більше наповнюється змістом, історією, мораллю, відчуваючи у тло ознаки традиційного формального завдання.

 

Олександр Бабак. «Подвійна оголена натура»

 

Невід’ємною складовою проекту стали книги – перший том фундаментальної «Школы изобразительного искусства в девяти выпусках» (Видавництво Академії мистецтв СРСР, Москва, 1960), «Атлас анатомии человека» (Державне видавництво медичної літератури, Москва – Ленінград, 1938) та «Der Akt. 100 Modellstudien nach Naturaufn» (Міжнародне мистецьке видавництво М. Бауера, Лейпциг, 1894–1895). Вони не лише вибудовують історичний контекст, а й слугують своєрідним коментарем до головного корпусу творів.

 

«Худшкола» відкриється 3 лютого о 18:00 у Київському національному музеї російського мистецтва (вул. Терещенківська, 9).

 

Джерело: сторінка проекту в Facebook