У Нью-Йорку відкриється персональна виставка Анастасії Подерв’янської

Український інститут Америки представляє соло-проект Анастасії Подерв’янської «High Textile»

 

Художниця-монументалістка за освітою, протягом останніх чотирьох років Анастасія Подерв’янська експериментує у техніці текстилю. Її вишивки-колажі поєднують у собі український декоративізм та етно-романтизм, а також елементи коміксу. Завдяки цим рисам твори авторки виходять за межі архаїчно-традиційних уявлень та органічно вплітаються до сучасного глобального мультикультурного контексту. Текстильні роботи художниці є спробою візуального переосмислення традиційних іконописних сюжетів, емоційного перетворення та надання нового значення канонічним образам. Такий синтез традиційних технік і канонів із сучасними технологіями і баченням надає роботам Подерв’янської нового, оригінального, звучання.

 

Зображення надане організаторами

 

Проект «Високий текстиль» поєднує роботи двох серій: «Кантрі-Хорор» та «ПальтоПортрет». «Кантрі-Хорор» (2016 рік) створено за мотивами книжки українського етнографа Георгія Булашева «Український народ у своїх легендах, релігійних поглядах та віруваннях», виданої у 1909 році. Кожному полотну цієї серії відповідає сюжет однієї з легенд, яку художниця, поєднуючи традиційні народні мотиви із декором нинішньої доби, переповідає глядачеві. Самі легенди за тональністю нагадують апокрифічні тексти, що самобутньо сполучають біблійні мотиви із колоритними національними елементами. Таке звучання мають і панно Подерв’янської, котра винаходить власну візуальну мову для відтворення неспівмірностей накладання сакральних текстів та їхньої інтерпретації живою, емоційно насиченою народною мовою. Інтеграція до канви оповіді-полотна запозичених із сучасної масової культури образів дозволяє художниці винайти свою версію нового українського фольклору у форматі «текстильного коміксу». Для створення композицій своїх текстилів Подерв’янська застосовує все різноманіття ткацьких технік: оздоблені мереживами ручного плетіння полотна містять і вишиті бісером деталі, і декоровані аплікацією фрагменти.

 

«ПальтоПортрет» (2017 рік) – серія пальто з вишитими вручну портретами з полотен відомих художників, яку розроблено спільно з дизайнеркою Лілією Братусь. Для створення «ПальтоПортрету» Подерв’янській стає у нагоді досвід роботи театральною художницею, зокрема, досвід створення костюмів для гротескних вистав її батька Леся Подерв’янського. Проект демонструє подеколи нерозрізниму межу між мистецтвом та модою, адже «ПальтоПортрет» можна розглядати і як художню серію робіт, і як таку собі гротескну колекцію haute couture. Поєднання робіт двох серій в одному виставковому просторі дозволяє глядачеві детально ознайомитись із творчими шуканнями-дослідженнями молодої художниці, а також побачити, як традиційне жіноче ремесло видозмінюється та вписується в контекст сучасного мистецтва.

 

Виставка триватиме із 04 жовтня  по 11 листопада 2018 року в Українському Інституті Америки за адресою: 2 EAST 79TH STREET NEW YORK, NY 10075

 

 

Про художницю:

Анастасія Подерв'янська народилася в 1978 році у місті Києві, Україна, в родині художників. У 1996 році закінчила РХСШ, а у 2002 році – Національну академію образотворчого мистецтва та архітектури, де навчалась на монументальному відділенні під керівництвом академіка М. А. Стороженка. До Національної спілки художників України авторку приймають одразу ж після закінчення нею НАОМА, у тому ж 2002 році. Перша виставка за участі Подерв'янської відбулась ще у 1992 році, з тих пір художниця брала участь у багатьох персональних та групових проектах. Роботи Подерв'янської зберігаються у колекціях «Eurolab» та Музею сучасного мистецтва України, а також у приватних колекціях в Україні, Польщі, Німеччині, Македонії та США. Художниця бере активну участь у персональних та групових проектах. Твори Подерв’янської експонувались на міжнародних ярмарках, таких як: Scope Miami Beach 2017 (Маямі-Біч, США), VOLTA 14 (Базель, Швейцарія) та Vienna Contemporary 2018 (Відень, Австрія). Нині авторка живе і працює у Києві, Україна.