Українські та німецькі художники пішли «По колу»

5 листопада у Sudost Europa Kultur e.V. Berlin відкрилася виставка україно-німецьких художників “По Колу, По Колу”, що являє собою ретроспективну презентацію творчості чотирьох митців, які працюють в різних медіа, а саме: графіка, живопис, скульптура. Тема яка об’єднала цих художників є актуальною і важливою для сучасного суспільства і була актуальною завжди – людина.

 

Людина з її світоглядом, з саморозумінням, людина у стані конфлікту, людина у Всесвіті.

 

«Кружимся, кружимся - и всё на месте: Ноги из олова,крылья из жести»

 

Курт Воннегут

 

Цей вислів Курта Воннегута яскраво характеризує закони за якими розвивається суспільство – яке наче прагне до вдосконалення, але стоїть на місці через свою впертість і обмеженість. Через вроджену жагу до збагачування, домінування, захоплення, влади. Всі ці пороки лежать на наших ногах та “крилах” непідйомним вантажем, який не дає можливості зростати і збагачуватись.

 

Тут і далі – роботи з виставки

 

Художник – це певний ретранслятор інформації, який створений для того, щоб вказувати суспільству на помилки, іноді тиснути на больові точки, доносити крізь умовні образи, красу і естетику важливі знання.

 

У цьому проекті художники в абсолютно різний спосіб звернулися до теми екзистенціаналізму і важливості розуміння людини себе у всесвіті.

 

Домінантою, серцем експозиції стануть роботи україно-німецької художниці Ірини Феддер, яка представить ретроспективу з декількох проектів, серед яких знаменитий “Тральфамадор або подорож за трьома апельсинами”, що було презентовано у Німеччині, а також в Україні на ArtKyiv Contemporary у 2014 році. У створенні проекту значну роль відіграли твори Курта Воннегута "Бійня номер п'ять, або Хрестовий похід дітей" і "Любов до трьох апельсинів" Карло Гоцці. Перша частина назви виставки носить ім'я планети, описаної в книзі Курта Воннегута – Тральфамадор. Символом, об'єднуючим ці твори є віра – бажання швидкоплинне і примарне, але таке необхідне кожній людині.

 

 

Проект "Тральфамадор або Подорож за трьома апельсинами" несе в собі роздуми автора над нескінченним конфліктом всередині людини, питання, які ми собі ставимо і відповіді, які не хочемо чути...

 

Також на виставці можна побачити нові твори Феддер, які експонуються вперше, серед яких – знакова робота «Три крокодили», «Фігура що лежить» тощо.

 

Творчість Ірини Феддер вже неодноразово викликала резонанс у Німеччині і за кордоном, її картини в газеті Die Welt назвали «новим європейським постмодерном».

 

Український скульптор Олексій Золотарьов пропонує глядачеві “визнати” свою вселенську невід’ємність, крізь споглядання структур творів “Кут Зору”, “Роза вітрів”. Ці роботи неодноразово брали участь у міжнародних виставках.

 

 

Золотарьов – яскравий представник київської школи сучасної скульптури, переможець конкурсу «Kiev Sculpture project», був визнаний найкращим молодим скульптором України за версією Kiev Sculpture project.

 

Основними темами у творчості Золотарьова є космос та простір, його узурпація об’ємом. Стиль цього художника багато в чому спирається на невичерпний досвід українського авангарду, що донині не досить повно розкрився як в українському, так і світовому контексті.

 

Тему космосу продовжує німецький скульптор Андреас Фролінг, але пропонуючи абсолютно іншу модель світосприйняття, довіряючи естетиці первородного мистецтва, використовуючи форму прадавньої сакральної скульптури, він створює об’єкти, сповнені неймовірної енергетики, певної сукупності більше ніж 70 річного людського життєвого емоційного та інтелектуального досвіду (художник народився 1942 року).

 

 

Скульптури Фролінга виконані в дереві, “теплому”, пластичному матеріалі, викликають абсолютну довіру у глядача на рівні архетипів.

 

Ці роботи, як артефакти знайденої древньої цивілізації, яка знала що є космос, і ці знання кодувала у своєрідних лялькоподибних ідолах, що є абстрактними свідками цілої епохи розвитку людини. Емоційні, дещо наївні, створені начебто першопредками, ці скульптури точні і виважані, як доведені математичні формули, які пояснюють цей світ.

 

Також на виставці можна побачити твір української художниці Марти Дяченко “Landscape Slice”. Цитуючи Босха, художниця пропонує глядачу замислитися над світосприйняттям, над мірою світогляду та хоче нагадати про те, що людство знов і знов по колу вигадує нові схеми.

 

 

Уникаючи прямолінійних висловлювань, занурюючись у повну образність і метафоричність автори пропонують глядачу подорож у часі... по колу, для того щоб зрозуміти дещо для себе, зробити висновки, і почати думати про справжнє.

 

Виставка «По Колу,По Колу» – це аж ніяк не спроба просто вивернути «брудну політичну білизну» окремо взятої країни або розповісти про біль і страждання одного народу.

 

Цей проект – чудова можливість піднести глядачеві барвистий і багатослівний зріз інтернаціонального, єдиного образотворчого мистецтва, здатного змусити відчувати і бачити, задуматися про те, що переживає сучасний світ сьогодні.

 

Цей проект є результатом співпраці організації südost Europa Kultur e.V. з творчою спільнотою України та української діаспори та є прикладом культурної дипломатії і важливим вкладом у побудову міжкультурного діалогу між Україною та Європою.