Карась Галерея. "Неоднозначні абстракції" Петра Бевзи

22 вересня о 19.00 у Карась Галереї відбудеться відкриття виставки Петра Бевзи "Ambiguous Abstractions" ("Неоднозначні абстракції"). Експозиція включатиме живопис, фотографію, об'єкт.

 

Петро Бевза працює в галузі живопису, скульптури, ленд-арту. Митець закінчив Київський державний художній інститут (нині НАОМА). Живе і працює в Києві і Вишневому. Обрані проетки: "Петро Бевза: Синай", персональна виставка, галерея Гамла Вастер (Мальме, Швеція, 2008), "Petro Bevza …AND SOMEONE ELSE WITH ME", Bezpala Brown Gallery (Торонто, Канада, 2010), "Присутність", Галерея сучасного мистецтва "Триптих" (Київ, 2013).

 


"Цикл «П.К.З.Ґ.» був написаний у результаті збігу випадковостей.


Я косив траву, коли раптом відчув, що з моїх шортів відлетів ґудзик. Знайшовши його у стерні та збагнувши, що в нього виламана центральна частина і пришити його назад не вдасться, я подивився крізь «пролом». Побачене мене вразило. Це був світ, де усталені системи існували ніби в русі. «Пролом» у вигляді вітражної рози готичних храмів позначав інший стан речей, де інколи випадковий фрагмент виявляв несподівану природу речей.


Я зробив серію фото крізь «вітражну розу» зламаного ґудзика. Однак переглянувши їх на дозвіллі, відчув необхідність візуалізувати враження в живописі, оскільки мене зацікавило проявлення світла і кольору як стихій, структур речей, їх вічного руху у пластичному космосі живопису. 


Мені близька позиція давньогрецького філософа Емпедокла, котрий переконує нас, що краса і всі фізичні стихії перебувають у єдності – "Подібно до того як живописці беруть фарби і творять з них образи і дерев, і людей, і богів, так нехай не спокусить твій розум омана, ніби існує десь інше джерело усього тлінного крім стихій".


Все, що вдалося зробити – перед вами. Стилістично я б найменував це «ambiguous abstractions» українською це звучить як "неоднозначні абстракції".


Отже, П.К.З.Ґ. – побачене крізь зламаний ґудзик".


Петро Бевза