FIAC 2010 - репортаж з місця подій

З 21 по 24 жовтня в Парижі проходив один із найбільших світових арт-ярмарків - FIAC. Цього року він зібрав понад 190 провідних світових галерей з 24 країн світу. Характерною особливістю ярмарку є те, що на ньому завжди активно представлено не тільки сучасне мистецтво, але і ключові роботи знаменитих художників ХХ століття, які багато в чому визначили мистецьке обличчя сучасності.

Представляємо Вам репортаж Наталії Чермалих з FIAC спеціально для ART UKRAINE

 

Учора в Парижі завершився міжнародний ярмарок сучасного мистецтва FIAC, що об'єднує в численних виставкових майданчиках роботи 194 найбільш репрезентативних і комерційно успішних галереї з 24 країн світу. Основна частина експозиції розміщена у Великому Палаці (Grand Palais), грандіозній будові Бель-Епок, що знаходиться в районі Єлисейських полів. Тут на більш ніж 15000 м2 свої кращі роботи представили такі впливові галереї, як Пола Купер, Маріон Гудман, Карстен Грев, Ларі Гагосян (Нью Йорк-Париж), Наталі Серрусі, Камель Меннур (Париж) і Тімоті Тейлор (Лондон).

 

Паралельна експозиція, що представляє роботи молодих і менш відомих художників, проходила в невеликих галереях, розташованих в східній частині музейного комплексу Лувр – в його Квадратному Дворі.

 

Молінеро Аніта, Без назви, 2010

У цьому році FIAC віддає належне також сучасній скульптурі, відводячи під більш ніж 30 монументальних робіт простір Саду Тюїльрі, неподалік від Лувру.

Паризький ярмарок традиційно привертає не тільки любителів актуального мистецтва: його «родзинка» - можливість придбати рідкісні роботи легендарних художників минулого століття. У павільйонах, що спеціалізуються на початку ХХ століття (мова йде, перш за все, про паризькі галереї «1900-2000», «Nathalie Seroussi» і «Zlotowski») можна побачити ранній живопис Жана Дюбюффе і Френсіса Пікабіа, графіку Макса Ернеста і Бранкузі, фотографії Ман Рея, колективні роботи сюрреалістів і навіть кілька кінетичних скульптур Марселя Дюшана. Бернська галерея Henze & Ketterer представляє на ярмарку прекрасну добірку живописних полотен і гравюр німецького експресіонізму від акварелей Кірхнера до живопису Макса Бекмана і гравюр Еріка Хекеля.

 

Мірча Кантор, Tracking Happiness, відео, 2008 

 У цьому році на ярмарку можна побачити також достатню кількість фотографічних робіт, можливо, багато в чому завдяки скандалу навколо накладення цензурних обмежень на експозицію фотографій Ларрі Кларка в Паризькому музеї сучасного мистецтва. Виставка проходить зараз, але доступна лише для глядачів старших за 18 років, тому що містить зображення оголених тіл підлітків, які можуть бути сприйняті як порнографічні. Багато американських галерей, скориставшись галасом, витягли маловідомі роботи Ларрі зі своїх запасників і зуміли дуже вигідно їх продати.

Ларрі Кларк, Без назви, 1968

У виставкових павільйонах можна побачити також фотографії Сінді Шерман, Софі Калле і роботи класиків японської фотографії Моріяма Дайдо, Нобуесі Аракі і Ейко Хосое, завдяки токійським галереям Така Ісіі і Томіо Кояма, які прибули на FIAC вперше.

 Справжнім відкриттям ярмарку стала моно-експозиція молодого французького художника Аделя Абдессемеда (народився в 1971), представлена Нью-Йоркською галереєю Девіда Цвірнера.

 

Адель Абдессемед, "Séparation", 2006. Документація перформансу

Адель багато працює з темою жорстокості, часто символічно використовуючи тіла тварин. У його роботах присутні як живі тварини у якості учасників перформансів, як, наприклад, у циклі фото-документацій «Séparation» («Розставання»), де художник випускав на вулиці Парижа вепрів, вовків і левів, або їх скульптурні зображення, як у скульптурі-вежі з оленячих тіл, представленій на FIAC.

Раніше, Абдессемеда представляла галерея Камелія Меннура, одна з найбільш активних паризьких галерей, які представляють роботи французьких художників, в основному північно-африканського походження. У цьому році галерея виставила на продаж величезну кінетичну скульптуру Аніша Капура, яка зображує пульсуючу вагіну змієподібної форми.

Адель Абдессемед, "Séparation", 2006. Документація перформансу

Серед інших художників, що привертають увагу міжнародної арт-спільноти на ярмарку можна було побачити акварелі Луїз Буржуа, мінімалістічні інсталяції Армана, останні роботи Даніеля Бюрена і Аннет Мессаже.

Російське і українське мистецтво було традиційно представлено галереєю Марата Гельмана, який в цьому році привіз роботи Дмитра Гутова, Валерія Кошлякова, Діани Мачулін, Володимира Козіна та Олексія Калліми, а також арт-об'єкти Іллі Чічкана. Приємним сюрпризом ярмарку стала моно-експозиція робіт Бориса Михайлова в паризькій галереї LOFT19 і відкриття персональної виставки Олексія Каліми в галереї Анн де Вільпуа.



06.02.2019

10.12.2018

07.12.2018

06.12.2018

05.12.2018

04.12.2018

03.12.2018

03.12.2018

30.11.2018

29.11.2018