Про Україну і Європу: вітчизняне медіамистецтво на ARSENALE 2012
Сергій Петлюк увійшов до числа відібраних кураторською командою Мистецького Арсеналу українських художників, які стали учасниками Першої Київської бієнале сучасного мистецтва. В рамках спеціального польсько-українського проекту «Подвійна гра» Сергій презентував дві медіаінсталяції. Докладніше про концептуальне наповнення згаданих інсталяцій та технічну складову медійної роботи художника читайте у розмові Сергія Петлюка з ART UKRAINE.
Художник Сергій Петлюк
Стаття з ART UKRAINE №5(29-30) вересень-листопад 2012.
Єлизавета Бабенко Сергію, розкажіть, будь ласка, про роботи, представлені вами у рамках Першої Київської бієнале сучасного мистецтва ARSENALE 2012?
Сергій Петлюк У Мистецькому Арсеналі в рамках Першої Київської бієнале я представив дві роботи — відео-інсталяції «Дихання» (2010) та «Сни про Європу» (2009-2012). Перша — про фізичні, моральні та ментальні кордони, які ми можемо чи, навпаки, не можемо подолати в нашому житті. Друга — над якою працюю вже понад 3 роки — про стереотипи у свідомості українців, про Європу та про повсякденне життя у ній, а також про стереотипи європейців щодо України і українців.
- Які виставки або проекти за вашою участю нещодавно міг побачити київський глядач? Можливо, були й міжнародні?
- Минулого року я був одним із двадцяти фіналістів премії PinchukArtCentre, і мою відео-інсталяцію «Самотність» можна було побачити в цій інституції. Цього року я став учасником ARSENALE 2012.
- Як ви загалом оцінюєте проведення ARSENALE?
- Вважаю, що Перша Київська бієнале — це величезний крок у розвитку українського сучасного мистецтва. По-перше, такої масштабної події в українському сучасному мистецтві ще не було. По-друге, той факт, що велика кількість українських митців, які брали участь у бієнале та були представлені разом із зірками світової арт-сцени, наочно продемонстрував: українське сучасне мистецтво перебуває в контекстуальному зв’язку зі світовим.
Фрагмент відео-інсталяції «Сни про Європу». 2009-2012. ARSENALE 2012, фото: Максим Білоусов, Михайло Чорний
- Як ви ставитеся до технічного аспекту своєї діяльності та як обираєте техніку для доступного й естетично прийнятного її експонування?
- Для мене важливою характеристикою обладнання є якість. Як медіа-художник я проводжу більшість свого часу перед монітором комп’ютера. Гадаю, «зустріч» із монітором серії 9 компанії Samsung «перевернула» моє уявлення про якісне зображення і про якісну передачу кольору: по-перше, велике розширення екрану (2560х1440), по-друге, графічний процесор Natural Colour Expert і Accurate Color Presentation забезпечують найвищу чіткість передачі найдрібніших кольорових відтінків. Сподобався інтерфейсний роз’єм Display Port – він має вдвічі більшу пропускну спроможність,
ніж звичайний Dual-Link DVI. Як на мене, гарний помічник в роботі для художників, дизайнерів.
- Якої ви думки щодо стану медіа-мистецтва в Україні? Можливо, проблемою у цьому контексті є відсутність у художника широкого доступу до якісних технічних ресурсів?
- Медійне мистецтво в Україні зародилося на початку 90-х, хоча, звісно, активно почало розвиватися лише останніми роками.
Як некомерційне мистецтво, медіа-арт перебуває на узбіччі української арт-сцени. З одного боку, це негативний факт: постійний брак грошей на арт-проекти не дозволяє активно розвиватися медіа-художникам. З другого — медіа-мистецтво завдяки цьому залишається «незалежним» від ринку.
І безсумнівно, головна проблема для медійного мистецтва у нас — технічна. Деякі галереї в Україні, що працюють з форматом contemporary art, досі не мають власних проекторів, моніторів й іншого необхідного технічного обладнання.
Фрагмент відео-інсталяції «Дихання». 2010. ARSENALE 2012, фото: Максим Білоусов, Михайло Чорний
- Як давно ви займаєтеся медійним мистецтвом?
- У мене живописний «бекграунд» — я закінчив Львівську академію мистецтв, відділення монументального живопису, і перші роки після академії експериментував у живописі. Але пізніше зрозумів, що не можу на повну виразити себе в живописі, тому звернувся до медіа-техніки.
Біографічна довідка. Сергій Петлюк – народився 1981 року. Навчався в прикарпатському університеті ім. В. Стефаника
(Івано-Франківськ) та у Львівській національній академії мистецтв (відділення монументально-декоративного живопису).
Участь у проектах:
2010
«Ті, хто прийшли в 2000», Київ
«Український зріз», Люблін
«Untitled», проект групи КОМА, Львів
Тиждень актуального мистецтва, Львів
2011
14 Медіа-арт-бієнале WRO 2011
«Alternative now», Вроцлав
Премія PinchukArtCentre, Київ
«Революційне мистецтво», Тбілісі
2012
Перша Київська міжнародна бієнале сучасного мистецтва ARSENALE, Київ
Живе і працює у Львові, Україна.
Єлизавета Бабенко