Венеціанська Архітектурна Бієнале 2010. Пильний погляд

Ми продовжуємо публікацію матеріалів про Венеціанську Архітектурну бієнале 2010. У цій статті, кінцевій, автор спробувала розібратися, які ж проекти стали найбільш незвичайними на 12-ій Бієнале Архітектури?

 Канадський Павільйон на Архітектурній бієнале 2010

Канадський павільйон представляє проект «Hylozoic Ground», імерсійний інтерактивний простір, який є частиною серії робіт на гілозоїстичну тему. Згідно гілозоїзму у всіх предметів є душа, і інсталяція є спробою довести цю філософію за допомогою невагомості і асоціацій з перенесенням в інший світ, де з темряви оточення виступають екзотичні білі рослини. Над створенням проекту працював міждисциплінарний колектив дизайну з Торонто спільно з університетом Вотерлу під кураторством архітектора і скульптора Філіпа Бізлі (Philip Beesley).

 «Hylozoic Ground» - це унікальний канадський архітектурний експеримент, що вивчає властивості сучасного недослідженого простору. Проект трансформував Канадський Павільйон у штучний ліс, зроблений із заплутаної сітки невеликих прозорих акрилових волокон, що покриті мережею інтерактивних механічних листків, фільтрів і вусиків.

 Десятки тисяч легенів, з'єднаних цифровим способом компонентів і оснащених мікропроцесорами і сенсорами, які реагують на присутність людини. Це чуйне середовище функціонує як гігантські легені, що вдихають і видихають повітря навколо людей. Порядок сенсорів і повідні, які запам'ятовують форму, створюють хвилі співчутлива руху, що ваблять глядачів у надприродні мерехтливі глибини міфічного ландшафту, крихкого лісу світла.

 «Гілозоїзм - прекрасне грецьке слово, яке означає, що життя виходить з матерії. У цьому проекті гілозоїзм дуже специфічний - ми працюємо з легкими матеріалами, електроенергією, хімією. Їх спільна взаємодія створює архітектурну симуляцію життя, але раптом ці сполуки починають діяти як життя, як вид існування. Це створення нових форм штучного життя. Але цей проект починається з дуже примітивного виду архітектури - відповідної архітектури, що задає простір, поєднує його частини за допомогою сітчастих сплетень, що працюють без допомоги механізмів. Дія сама створює і заповнює простір. Присутність мікропроцесорів додає інтелекту, а частки починають працювати один з одним як кораловий риф.

Можливості архітектури, завдяки яким вона відповідає нам, піклується про нас, вселяють надію і оптимізм. »- Філіп Бізлі (Philip Beesley).

 Австрійський Павільйон на 12-й Архітектурної Виставці

«Ми брали участь у трьох дуже великих проектах в Австрії за останні кілька років - Gasometer D-1, бізнес школа у Відні і проект будинку на Ваграммерштрасі (Wagrammerstrasse). Тому у нас є досвід роботи з великими і спірними проектами. У цьому році з'являються нові ідеї, нові можливості, нові пропозиції та методи. Приходить нове мислення з Австрії, також як і в Австрію. »- Ерік Оуен Мосс (Eric Owen Moss).

Проект отримав назву «Під конструкцією» ("Under construction"). Він має показати щось нове у самому процесі - переродження, переоцінку і переосмислення значення архітектури. Зовнішня частина павільйону представляє міжнародне співробітництво австрійських архітекторів з різними країнами, а внутрішня показує роботи різних архітекторів з усього світу, які працюють з Австрією. Другою частиною проекту і важливим пунктом для міністра Клаудії Шмідт є освіта, метою якої є запрошення до Австрійських університетів іноземних архітекторів та їх співпраця. Куратором проекту виступає архітектор Ерік Оуен Мосс.

 Візуально інсталяція складається з модулів архітектурних споруд, які показують середній етап у будівництві будинків. Інтер'єр павільйону піднімає в просторі каркаси будівель і його сусідні частини.

 «Ми вирішили, що внутрішнім голосом архітектури виступає об'єкт, який виходить під час створення простору, форми, матеріалу, що створюють архітектори. Зазвичай, аудиторія, глядачі, обговорюють проект. Але критиком є зорове сприйняття, а не осмислення. Перевага у очей, а не рота. »- Ерік Оуен Мосс.

 Британський Павільйон

«Вілла Франкенштейна» - таке іронічне словосполучення у цьому році стало назвою Британського павільйону на Бієнале 2010. Назва конкретно посилається на ідею критика британського вікторіанського суспільства і історика архітектури Венеції Джона Раскіна (John Ruskin). Проект засновано на обміні ідей між Венецією і Сполученим Королівством. Центром павільйону, який представлено як «Стадіон близького огляду» («Stadium of Close Looking»), стала модель секції лондонського олімпійського стадіону для 2012 року у масштабі 1 / 10, інтерпретована об'єднанням архітекторів «muf» спільно з інженерами компанії Atelier One, побудована венеціанським теслею Спаціо Легно (Spazio Legno). Ця гібридна структура діє як платформа для малювання, дискусій та наукового дослідження.

 Тема «Зроблено у Венеції» триває серією окремих інсталяцій у павільйоні, серед яких 15-ти метрова екологічно чиста брила болотної солі, що показує зв'язок з флорою і фауною венеціанської лагуни. Інші інсталяції, в тому числі і новий проект Вольфганга Шеппе (Wolfgang Scheppe) - зображення на щоденниках відомого англійського мислителя Раскіна, серія історичних фотографій Венеції, зроблених Альвіо і Габріеллою Гаваднін. Фундація імені Раскіна позичила його сім Венеціанських щоденників (1849-50) університету Ланкастер, їх електронні копії тепер доступні для досліджень у Венеції.

 «Назва повністю відповідає світогляду Раскіна. Він говорив про перенесення каміння Венеції у британське передмістя. А згідно з Франкенштейном - іноді буває небезпечно переносити ідеї з одного місця у інше. Британський павільйон - це частина Британії. І якщо зазвичай Британія переносить Венецію додому, то цього разу ми хотіли перенести Венецію у цей павільйон. »- Ліза Фьоре (Liza Fior), архітектурне об'єднання« muf ».

 Завершення Бієнале

А останньою подією Архітектурної Виставки стане дискусія «Люди зустрічаються в архітектурі» з головним куратором Казуо Седжіма (Kazuyo Sejima) 20 листопада. Це буде своєрідним способом підбити підсумки 12-ї Венеціанської Архітектурної бієнале. «Народилася нова Бієнале, виставка, яка приймає іноземні павільйони як учасників, і різні університети, як відвідувачів. Це новий альянс під назвою архітектура і її сусідніх дисциплін, що стало новим імпульсом до відвідування Архітектурної Бієнале, як міжнародного пункту паломництва як для викладачів, так і студентів. »- заявив президент Венеціанської бієнале Паоло Баратта (Paolo Baratta).

На відео: 1. Інтерв'ю з Пилипом Бізлі. 2. Австрійський павільйон. 3. Британський павільйон



06.02.2019

10.12.2018

07.12.2018

06.12.2018

05.12.2018

04.12.2018

03.12.2018

03.12.2018

30.11.2018

29.11.2018