«А4, Кулькова ручка». Малювати так, як бачиш

22 грудня у Карась Галереї відкрилася довгоочікувана виставка, присвячена 10-річчю проекту «А4, Кулькова ручка». Багато відвідувачів, багато робіт, багато емоцій… Далі про те, що можна було роздивитися у натовпі.

 

Тут і далі – твори, представлені в рамках ювілейної експозиції


10 років – солідний вік для мистецького проекту, період, за який можна призвичаїти аудиторію до свого існування і, нарешті, стати очікуваною подією. «А4, Кулькова ручка» здобула свою власну перемогу, судячи з кількості людей, що намагалися вміститися в камерному просторі галереї. Художники, дизайнери, модельєри, студенти і тусовщики арт-середовища хвиля за хвилею змінювали одне одного. Цього року, аби відзначити винятковість дати, у програму вечора входив навіть показ мод від неординарної та провокативної Поліни Веллер, щоправда не всі відвідувачі змогли його дочекатися, аж надто людно було, гамірно. Свобода творчості, відбивалася від стін з роботами, переходила на аудиторію, яка, оговтуючись від побаченого, тікала від штурханини, зупиняюсь, утворюючи окремі острівці для спілкування.

 

 

Стосовно робіт, то на ювілейній виставці була представлена їх рекордна для проекту кількість, про точність якої не наважувалися говорити самі організатори. Більше 800! Прихильники «А4, Кулькова ручка» відзначили, що цього року домінують саме абстрактні малюнки.

 

Портрети, пейзажі, графічні повідомлення, вже згадані абстракції – сила усього представленого розмаїття полягає у лаконічності засобів та складності, чи-то одвічності, питань, на які налаштовує побачене. Війна, людина у світі, що її оточує і проникає усередину ворожо чи дружньо, тіло як те, що визначає індивідуальність і водночас робить тебе подібним до інших, природа і її споглядання як акт відірваності, абстрагування… Теми цілком в тенденціях сучасного мистецтва, актуального і вже традиційного. У випадку із «А4, Кулькова ручка» вражає саме техніка, яка у багатьох авторів досягає рівня кропіткої майстерності, що межує з геніальністю.

 

 

Популярність проекту Карась Галереї – це і популярність графіки в цілому, яка є трендом на арт-ринку і серед аудиторії поціновувачів мистецтва. Кулькова ручка як певний засіб самоіронії, заслону від концептуальних суперечок тих, хто причетний до актуального мистецтва, виокремлює  явище «А4…», не дає його систематизувати. Відомо лише одне: проект з успіхом існує вже 10 років. Він розвивається, втілюється у каталогах, які відвідувачі галереї гортають з обов’язковими вигуками подивування. Претендуючи на унікальність і власні рекорди, цей проект не має амбіцій, що відштовхують. Він просто є таким, яким є світ – стабільним у своїй різноманітності. Тому побажаємо  «А4, Кулькова ручка» успіхів і наснаги ще на 10 років, як мінімум!