Арт-щоденник Книжкового Арсеналу. День 3 (22 квітня)
Продовжуємо інформувати вас про найцікавіші арт-події на VI Книжковому Арсеналі. Школа візуальних комунікацій «виходить за формат», Клуб ілюстраторів Pictoric малює із французом та вшановує Шекспіра і Семенка, комікс про козаків-характерників добігає до завершення, а Микита Кравцов встигає одночасно проілюструвати 33 найвідоміших світових митців та Кримінальний кодекс. Читайте звіт від ART UKRAINE і дізнавайтеся більше!
На третій день Книжкового Арсеналу розгорнувся спеціальний проект «Вихід за формат» від Школи візуальних комунікацій та Фамільної друкарні huss. Він відкрився виступом Максима Кожем’яки, присвяченим видавничій стратегії «блакитного океану». Вона пропонує відхід від жорсткої конкуренції між компаніями завдяки створенню нових ринків на основі вже існуючих. В якості прикладів Кожем’яка згадав про продукцію друкарні. Блокноти із дизайном художниці Зої Орлової є чимось середнім між скетч-буками та арт-буками. До ілюстрування українського видання Сари Торнтон «33 митці у 3-х актах» (презентуватиметься на фестивалі сьогодні, 23 квітня, о 19:00) видавництво «ArtHuss» залучило відомого митця Микиту Кравцова, таким чином перетворивши науково-популярну книгу про візуальне мистецтво в повноцінний арт-об’єкт.
Блокнот Зої Орлової. Фото зі сторінки типографії Huss у Facebook
Клуб ілюстраторів Pictoric організував воркшоп із французьким ілюстратором Юбером Пуаро, який днем раніше презентував на Книжковому Арсеналі видання «Троянда і резеда». Юбер розповів, що у себе на батьківщині займається «ілюстративною журналістикою» – тобто, подає новини у вигляді малюнків на сторінках газет. Відтак ілюстратор запропонував учасникам воркшопу візуалізувати довільну новину завдяки будь-яким ілюстративним матеріалам. А поки вони працювали над завданням, ми попросили Юбера створити спеціальний малюнок до Книжкового Арсеналу.
Фото воркшопу – Анна Зевако
«Shake The Spirit» – спільний проект Pictoric і Британської Ради в Україні до 400-річчя з дня смерті Вільяма Шекспіра, який презентували в Залі мальованих історій. У 2015-му куратор проекту Анастасія Денисенко взяла участь у тренінгу «Креативне підприємництво», після якого і отримала грант на його втілення. Відтак, «Ромео і Джульєтту», «Гамлета», «Річарда ІІІ», «Макбета» та інші твори Шекспіра проілюстрували Поліна Дорошенко, Тетяна Денисенко, Олег Грищенко, Юлія Тверітіна, Євгенія Полосіна, Анна Сарвіра, Олег Щерба, Ілля Угнівенко та ін.
Тут і далі – фото Кирила Гайдая-Роскошного
У цьому ж таки залі триває виставка «Семенко 100». Власне візуальне бачення улюблених віршів українського футуриста Михайля Семенка втілили четверо студентів Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури: Катерина Лесів, Романа Рубан, Михайло Букша та Ольга Гайдаш. Кожен обрав по 25 творів і мав на реалізацію концепції лише годину.
Тим часом видавництво «Nebeskey» представило третій, фінальний том графічного роману «Даогопак» – «Таємниця карпатського мольфара». Український комікс розповідає про пригоди козаків із лицарського ордену Запорозької Січі та японської дівчини-самурая Арі-Сан. Завершальна частина твору остаточно просотується містичними мотивами: одна із сюжетних ліній розгортається в Підземній Січі, поряд із характерниками з’являються карпатські віщуни, а у фінальній битві головному герою Олесю Сковороді доведеться подолати найбільшого злодія народних казок. Таким чином творці «Даогопака» Максим Прасолов, Олег Колов і Олексій Чебикін продовжуть утверджувати козака як українського народного супергероя.
Згадуваний вище Микита Кравцов також проілюстрував Кримінальний кодекс України синьою та червоною кульковими ручками. Презентація відповідної книги від видавництва «Основи» та відкриття виставки 33-х робіт із неї відбулися на Видавничому майданчику. Автори проекту позиціонують книгу як своєрідне «2 в 1»: з одного боку – документ, із яким обов’язково повинен ознайомитися кожен українець, з іншого – довершене арт-видання, візуальний ряд якого можна розглядати окремо від тексту.