Гіпнотеатр у пошуках жіночого начала

Незабаром у Києві відбудеться прем’єра вистави “Ліс Інь” групи Hypnotheatre Technocircus 33, що поєднає цирк і театр, утворивши містичну подорож-дослідження жіночого начала. У мистецькій цінності дійства ArtUkraine допоміг розібратися Alexander Krolikowski  

 

Коли розмова заходить про циркову виставу, то більшість читачів Art Ukraine стисне плечима. Бо всі звикли до того, що цирк — це лише розвага сумнівної якості.

 

Ми вже забули про те, що свій початок циркова акробатика, як і інше мистецтво, бере в містеріальних релігійних церемоніях (згадайте, наприклад, давньоєгипетські містерії, де танцюристи виконують акробатичні номера під час ритуальних вистав). “Hypnotheatre Technocircus 33” вирішив виправити ситуацію та інтегрувати акробатичні номери в сучасну театральну виставу,  зробивши новаторський театр не тільки філософськи глибоким, але й популярним.

 

 

Ті, хто цікавляться сучасним театром, пам'ятають хвилюючу виставу “Сад Пісень” за творами Григорія Сковороди, яку українці могли побачити в 2014 році в Одесі та Києві. Саме під час роботи над цією виставою режисерка Іра Нірша познайомилась з режисеркою Матільдою Маріною, яка брала участь у виставі як акторка. Ця зустріч призвела до появи дуету, який і став основою проекту “Hypnotheatre Technocircus 33”. Вже сама назва каже про те, що метою проекту є синтез сучасного театру та нового цирку. Захопившись візуальною математикою Роберта Уілсона, дует почав відтворювати практики візуальної математики в площині українського театру.

 

 

Після успіху спектаклів “Сад Пісень” та “ Dvoe/Сон Орфея”, дует вирішив перетнути кордони стереотипів, які супроводжують українські театр та цирк, зробивши виставу, яка не має вітчизняних аналогів. Синтезувавши сучасну театральну виставу, акробатичні номери, техно DJ-set та відеоарт, Матільда та Іра вирішили провести глядача скрізь шопенгауерівський Knalleffekt, щоб показати те, що зазвичай сховане в темряві Інь — темряві жіночого начала.

 

 

Вистава “Ліс Інь” — це рефлексії і роздуми про внутрішній світ жінки, персоніфікований і загальний. Авторки визначили сім частин, ключових, які мають значення практично для кожної жінки: Задоволення, Краса, Чистота, Страх, Близькість, Любов та Інтуїція. Саме ці явища є витоками натхнення команди “33”, як і сама ідея усвідомленого жіноцтва. Режисерки запропонують українському глядачу не тільки принципово нове для вітчизняного театру явище, в якому концепція та наратив вистави передаються за допомогою акробатичних номерів та техно музики, але й мандрівку крізь ліс несвідомого задля того, аби віднайти контакт із собою. Провідником в цій мандрівці буде головний наскрізний персонаж твору — Дівчина-олень, яка ніби перестрибує з однієї частини в іншу, та веде за собою глядача.

 

 

Поблукати в лісі жіночого начала разом з “Hypnotheatre Technocircus 33” український глядач зможе під час прем'єри вистави “Ліс Інь / Forest of Yin”, 26 та 27 квітня о 20:00 у Малій Опері (м. Київ, вул Дегтяревська 5).