Мобільний додаток WalQlike: туризм, яким ви його не знали
WalQlike — мобільний додаток, що генерує унікальні екскурсії-ігри індивідуально для кожної людини чи групи людей, залежно від її або їхніх інтересів, кількості часу та людей в компанії. Додаток покликаний перетворити екскурсію на цікавий квест: аби отримати кожен наступний пункт подорожі, необхідно успішно виконати певні завдання. Серед творців проекту, що у 2016 році виграв Creative Business Cup в Україні, — досвідчений продажник Стас, котрий займається продажами у стартап-сфері більше 10 років, дизайнер Паша, а також авторка концептів та власне квестів Шама. Ми поспілкувалися зі Стасом про проект, важливість креативних підходів та туризм в Україні.
Що спонукало створити WalQlike та як виникла сама ідея?
Ми разом працювали в рекламній агенції, там познайомилися і загорілися ідеєю WalQlike, а тепер вже рік працюємо над проектом. Зараз намагаємося привернути увагу людей з грошима, бо самі ми багаті лише на ідеї і досвід у стартапах. Ідея зробити мобільний додаток, який будує маршрут по інтересах користувача, з’явилася у Стаса, коли вони з Шамою працювали разом в рекламній агенції і обговорювали різні концепції проектів. На роботі таке відбувалося постійно: команда оцінювала потенціал стартапів. Шама додала в початковий план квести.
Усі зображення надано творцями WalQlike
За рік життя ідея дуже сильно змінилася. Ми прислухаємося до людей і вже розуміємо, що повинна бути можливість створювати свої власні маршрути, що квести повинні бути опціональними, щоб можна було і просто погуляти. Стас придумав знижки в кафе і музеях, втрьох вже думали, як вести звітність, щоб було зрозуміло, скористалася людина знижкою чи ні, чи раптом кафе про неї забуло. Наш продукт дуже живий і дуже пластичний, і в цю тему можна додати все: від "вписок" і оренди готелів до продажу квитків у парки атракціонів зі знижкою.
Як ваш проект сприятиме культурному розвитку України?
Ми можемо показати туристам і місцевим красу України так, щоб вона запам’ятовувалася, оскільки будуємо маршрути по інтересах. Наприклад, в останньому квесті у Львові команди вимушені були робити фото біля храму, знявши взуття, і таким чином ми презентували собор Кармелітів Босих. Ми хочемо, щоб Україна була не одноденним враженням, а залишалася в серці, і ми знаємо, як це зробити. Це шлях, яким ми плануємо вплинути на культурний розвиток України, адже основа культури — це пам’ять позитивного враження, про що завгодно.
Якими мовами можна буде скористатися в додатку?
У стартовій версії додатку будуть українська і російська мови, далі ми плануємо додати англійську, а потім — залежно від експансії. Тобто в які країни підемо, ті мови і додамо. Двомовність — це принципова позиція, адже українці говорять обома мовами достатньо активно, і немає причин зважати на політику, якщо ми говоримо про зручність людей. Нам намагалися докоряти російськомовними постами у Фейсбуці, але нам брати участь в таких суперечках нецікаво, нам цікаво робити захопливі квести.
Які ваші очікування від WalQlike та чого чекати його потенційним майбутнім користувачам?
Глобальна надмета проекту — дати людям додаток, який замінить індивідуального екскурсовода, тобто оптимізувати подорожі, заливши в них індивідуальність людини, дозволивши їй реалізувати власні інтереси, мандруючи. Завдання до кінця року — написаний додаток з квестами та інвестор, готовий нас підтримати. Завдання на літо: перші 5 квестів у Львові і Києві. Ми мислимо всесвітніми масштабами, але робимо все помірковано і поступово, зважаючи на реальні можливості. Тобто ми знаємо, що ми можемо, і не стрибаємо вище голови раніше, ніж воно матиме сенс.
Чого сьогодні бракує туризму в Україні?
Ми не такі вже експерти з туризму, але, на нашу думку, туризму в Україні бракує індивідуальності. У нас величезна кількість цікавинок, але всіх везуть одними й тими самими маршрутами, адже вони перевірені часом і користуються попитом. Це як попса в музиці. Україні бракує альтернативи, індивідуальних дешевих програм, інформації про її найцікавіші місця.
Які пам'ятки, інституції та простори у галузі культури та мистецтва ви можете запропонувати користувачам додатку та за якими принципами ви взагалі відфільтровуєте локації, які згодом потраплять до WalQlike?
Це будуть музеї, галереї, графіті, мурали, виставки, центри мистецтва, театри і кінотеатри. Усе, що може подарувати людині трошки мистецтва. Тут ми не визнаємо обмежень.
У наших містах ми долучаємо ті місця, які перевірили на собі. Вони розподіляються по категоріях, ми вирішуємо, чи достатньо вони цікаві. Нам допомагає досвід офлайнових квестів і відгуки людей про те, як їм те, чи інше. Далі ми будемо пропонувати місцевим вносити свої атракції, перевіряти їх так само і затверджувати, або відхиляти. Це можуть бути і дрібні, і значні об’єкти. Головне — це історія або важення, які вони можуть дати туристу.
Чи існують аналоги WalQlike?
Є багато путівників та гідів, існують програми які дають заздалегідь сплановані маршрути. Те що хочемо створити ми, я поки що не зустрічав.
Чому важливо шукати сучасні та креативні підходи до звичних нам речей?
Світ змінюється щохвилини. Ваша улюблена кав’ярня зачиняється, на її місці відкривається нове кафе. Паперові фотографії змінюються на селфі. Ви або встигаєте за світом, або чіпляєтесь за минуле, вирощуючи в собі неврози. Це про те, чому важливо шукати сучасні підходи. А з креативними все ще простіше. Жити можна двома способами: так, як вдається, або так, як хочеться. Будь-яке прагнення жити краще вимагає креативного рішення, як це зробити. Ми всі створюємо світ навколо себе. Спочатку це має бути в голові, потім це стане реальністю. Бути креативним означає створювати світ. Бути некреативним означає використовувати те, що створено для тебе. Тож це питання вибору.