Art Bahrain Across Borders 2017: український погляд

Ярмарок сучасного мистецтва в Бахрейні підтримують перші особи країни, які вважають, що необхідно допомагати митцям знаходити аудиторію, покупців, а головне — створювати підґрунтя для майбутніх поколінь. Як це було цього року — в репортажі з місця подій.

 

2326 березня Міжнародний виставковий центр Манами в Королівстві Бахрейн удруге приймав ярмарок сучасного мистецтва Art Bahrain Across Borders, курований командою британських фахівців на чолі з Алістером Хіком, Джонатаном Воткінсом і Девідом Хокінсом. Програма заходу включала три секції: індивідуальні стенди бахрейнських сучасних митців, стенди 11 галерей із усього світу, а також відео-арт, трансльований на більш ніж 10 широких екранах. Як на другий ярмарок, то, на відміну від Positions Berlin, Barcelona International Art Fair чи Rotterdam Contemporary, все було організовано блискавично — робота команди, волонтерська допомога та можливість оформлення робіт прямо на стенді, професійне світло.

 

Тут і далі — Art Bahrain Across Borders 2017 / Усі фото надано автором матеріалу

 

Зважаючи на зовнішню рекламу та патронат самої Королеви, ярмарок користався неабиякою популярністю у місцевого населення та мав розголос у регіоні Арабської затоки. Авжеж, за іменами учасників Арт Бахрейн не поступався іншим своїм конкурентам, наприклад, Арт Дубаї, та розраховував на успіх: крім індійських галерей, європейські галереї були представлені лондонською Maddox Gallery, українсько-литовською ЦЕХ, David Risley Gallery (Копенгаген), талліннською Temnikova & Kasela та паризькою Charraudeau. Ціни на мистецтво переважно не шокували і були співмірні середній європейській вартості. Відбувалися закупівлі у корпоративні та приватні колекції, наприклад, деякі роботи галереї ЦЕХ потрапили до приватних колекцій Бахрейну. Також спостерігався інтерес із боку іноземних бізнесменів, що працюють у регіоні. Крім того, куратори пожвавлювали дійство воркшопами та публічними обговореннями, наприклад, дискусією щодо арт-ринку.

 

 

Мені здалося, що, попри яскраву присутність оригінального та інновативного контенту східноєвропейських галерей, вони стали скорше виключенням із правил. Відео-арт китаянки Чао Фей, а надто японського автора Шімабуку чи естонця Фло Касеару — а це майже третина приміщення — емоційно розряджав модерністський меседж ярмарку: східні пейзажі та абстракції, декілька портретів, анімалістичний живопис, цікаві з першого погляду об'єкти, десь вже бачені речі «від Демієна Герста», скульптури тих же коней у різних матеріалах та техніках. Розуміючи велике значення сучасного мистецтва для розвитку економіки та іміджу країні, не тільки Її королівська величність, але й інші можновладці магнетизували виставку персональною появою, візитами на стенди, а інколи навіть особистими вподобаннями того чи іншого мистецького твору. Крім вищезазначених, були також представлені сучасні галереї та митці з Оману, Об'єднаних Арабських Еміратів, Сирії.

 

 

Публіка, що відвідувала Art Bahrain Across Borders, вирізнялася статусністю, були присутні представників еліти Королівства, які делікатно сприймали наше мистецтво. Зазначу, що широкий загал Бахрейну виявився не тільки готовим сприймати сучасне візуальне мистецтво, але також був дуже уважним до високих та складних здобутків європейського мистецтва, наприклад, оригінального методу гармонізації кольорів Миколи Білоуса або надзвичайних акварелей Євгена Петрова. Показником тут є не тільки велика зацікавленість із боку перших осіб країни, а також реальне зближення та щільна комунікація різних культурних ідентичностей між собою. Зрозуміло, що інше візуальне мистецтво швидко сподобатися не може. Загалом саме проведення такого ярмарку на найвищому рівні є здобутком для усього регіону, країни, організаторів, кураторів і простих відвідувачів.

 

Автор матеріалу дякує за надзвичайну гостинність та теплий прийом Королівству Бахрейн, Манамі та Міжнародному виставковому центру.