Культурний маршрут

У грудні в Києві відкривається масштабна виставка українського авангарду у центрі сучасного мистецтва М17. Окрім того на початку місяця відбудеться презентація одразу кількох перcональних експозицій молодих художників. В рамках проекту "Свій простір" в PinchukArtCentre відбудеться лекція присвячена образу жінки в радянському плакаті. Також пройдуть artist-talks з Олександром Ройтбурдом та Надею Каабі-Лінке. Більше ключових мистецьких подій далі в ART Ukraine.


У понеділок, 3 грудня, о 17.00 у галереї «Митець» відбудеться відкриття виставки Дар’ї Мостовщикової «Генетична пам’ять». Створені роботи присвячені українським традиціям та звичаям в авторській інтерпретації, які становлять своєрідний місток між минулим і сьогоденням. Представлені сюжетні композиції об`єднані «спільним геном» національного характеру. (Презентація творчого проекту за Грантом президента України молодим діячам у галузі образотворчого мистецтва).

Вхід вільний.

Київ, вулиця Велика Васильківська, 12.

 

У вівторок, 4 грудня, о 19.00 у рамках курсу лекцій Дослідницької платформи PinchukArtCentre, присвяченому українському сучасному мистецтву відбудеться лекція Михайла Рашковецького про Олександра Ройтбурда – одного із найбільш «медійних» українських художників. У ЗМІ його називали «дідусем українського трансавангарду» та «найдорожчим українським живописцем», ім’я його нерідко лунало у зв’язку з низкою гучних конфліктів у художній сфері, а скандал навколо його призначення директором Одеського художнього музею вийшов далеко за межі «художніх конотацій».Під час лекції Михайло Рашковецький розповість маловідомі подробиці про так званий одеський контекст творчості і діяльності Ройтбурда.

PinchukArtCentre, 6-й пов.

Вхід вільний за реєстрацією

 

Також 4 грудняо 19.00 у Gallery83 відбудеться відкриття виставки абстрактного живопису Артура Млояна “Anonymous”. Живопису Млояна притаманна експресія, монументальність, своєрідна гармонія брутального та витонченого. Фактура творів доволі складна і почасти не передається фоторепродукціями робіт. Серія із 8 робіт 2017-2018 рр. буде представлена вперше. Окрім того, експозиція буде доповнена трьома полотнами із серії «Спалах теперішнього», які раніше виставлялися у Фонді Зенко у Львові.Anonymous – це серія про приховані непорозуміння, які блукають у людській свідомості. Це своєрідне альтерего, у яке необхідно зазирнути, щоб зрозуміти справжній стан речей.

Вхід вільний

Київ, вул. Тарасівська, 3а

 

У четвер, 6 грудня, о 17.00 у виставковому залі НАОМА відбудеться перший artisttalk українсько-туніської художниці Наді Каабі-Лінке. Маючи українські корені, Надя Каабі-Лінке є відомою у світі художницею, яка працює на перетині арабського, європейського та слов’янського світів, проте поки не є відомою в Україні. Роботи Наді Каабі-Лінке завжди тісно пов'язані з місцем та його історією, дослідженням часу та простору. Свою мистецьку практику художниця розглядає як “матеріальне присвоєння часу”. У проектах вона звертається до культурно-історичного, соціального та політичного контекстів, що стосуються певного місця чи події.Надя Каабі-Лінке розповість про навчання в Туніській академії мистецтв та Паризькому університеті Сорбонна, свою творчість, побудову кар’єри художниці на міжнародній арт-сцені, зокрема роботу з інституціями, пошуки “своєї” галереї та шлях, який проходять твори, щоб потрапити до найбільших світових колекцій. Також у своїй розмові Надя Каабі-Лінке разом з кураторкою Дарією Пащенко обговорюватимуть моделі співпраці художника і куратора. І врешті, чому Надя Каабі-Лінке переїжджає до Києва та отримує українське громадянство.
Мова зустрічі – російська

Вхід вільний

 

Також 6 грудня о 19.00 в рамках публічної програми до виставки «Свій простір» PinchukArtCentre відбудеться лекція мистецтвознавиці Олени Донець "Жінка в плакатному агітпропі радянської доби: метаморфози образу". Метаморфози жіночих образів, зображених на радянських пропагандистських плакатах, вказують на те, як ідеологічно конструювався образ жінки в різні періоди радянської історії відповідно до потреб суспільства та вимог партії. Під час лекції Олена Донець розповість про те, як змінювався образ жінки в мистецтві українського радянського плаката, простежуючи трансформацію найуживаніших візуальних типажів та їх вплив на формування гендерних стереотипів у радянському суспільстві.
PinchukArtCentre, 4й пов., експозиція виставки «Свій простір».

Вхід вільний за реєстрацією.

 

Окрім того, 6 грудня розпочинається сьомий Тихий аукціон від аукціонного дому "Дукат". На торги буде виставлено 90 лотів, серед яких живопис, графіка, фотографія митців ХХ-ХХI cт. Сучасне вітчизняне мистецтво представлено творами О. Животкова, С. Панича, М. Кривенка, О. Ройтбурда, В. Ралко, Л. Войцехова, М. Вайсберга, Т. Сільваші, І. Марчука, А. Криволапа, Р. Жука та ін.Блок післявоєнного альтернативного напряму сформовано роботами А. Лимарєва, Ф. Тетянича, Г. Гавриленка, О. Соколова, А. Рибачук та В. Мельниченка, А. Горської, Г. Зубченко, З. Лерман, О. Захарчука, В. Кушніра, П. Бедзіра, Б. Сойки.Серед естампів, представлених в добірці роботи Г. Якутовича, Л. Левицького, Л. Призанта, Е. Буряковської, О. Сухоліта, К. Ярош та А. Ходькової, О. Джураєвої, А. Ялози, В. Пінігіна.Тихий аукціон передбачає проведення торгів щоденно протягом дії виставки (до 7 грудня). 

Каталог аукціону опубліковано на сайті www.dukat-art.com

У п’ятницю, 7 грудня, о 19:00 Музей книги і друкарства України запрошує на відкриття виставки робіт української художниці, живописця Катерини Косьяненко «TERRA». Катерина Косьяненко– член Національної спілки художників України (з 2002), магістр живопису (з 2005). Працює в галузі станкового живопису, іконопису, створює авторські ляльки. Народилася в Києві. Закінчила Національну академію образотворчого мистецтва та архітектури (Київ, 2002) та асистентуру-стажування НАОМА (2005). Виставкову діяльність розпочала у 1999 році, з 2003 року почала брати участь у міжнародних художніх виставках.Улюблені жанри – пейзаж та фігуративний живопис, пов’язаний зі стилістикою українських барокових творів та класичним європейським живописом.Це – 28-а персональна виставка у творчій біографії Катерини Косьяненко. В експозиції будуть представлені нові живописні твори художниці з циклу “Terra” (2018), пейзажі із серії “Земля” (2016) та кілька картин із серії “Кияни та гості” (2017).Твори живописного циклу “Земля” експонувалися в київській галереї “КалитаАртКлуб” на рубежі 2016-17 років. Серія “Кияни та гості” створювалася для виставки в Музеї історії Києва, 2017 рік.

У день відкриття вхід вільний, у всі інші дні - за ціною вхідного квитка музею.

Київ, вул. Лаврська, 9, корп. 9. 

 

Також, 7 грудня, о 19.00 в арт-центрі Closer відбудеться відкриття виставки Тараса Ковача “Нетрі”. Тарас Ковач продовжує працювати з темою урбаністичного ландшафту і звертається до відчуття прихованої небезпеки, тривоги, що стає частиною повсякденності. Оточуюче середовище, буденний міський пейзаж, що зазвичай є лише непримітним тлом, у роботах художника наповнюється передчуттям загрози, стає причиною невпевненості у подальшому перебігу подій. Відправною точкою однієї з робіт проекту став випадок з підліткового віку художника, який він провів у Херсоні. Історія про шкільну бійку, що мала б відбутися, але не відбулася.Тарас Ковач народився 1982 року в Ужгороді. Закінчив Ужгородський художній коледж ім. А.Ерделі та графічний факультет Національної академії мистецтв та архітектури. Займається розвитком творчих майстерень на Сошенка, 33 у Києві. У своїй практиці поєднує офорт з іншими медіа, надаючи традиційній техніці актуального прочитання. 
Вхід вільний

Київ, вул.Нижньоюрківська, 31

 

У неділю, 9 грудня, о 19:00 австрійський колектив PUC: Bauhaus tanzt представить українському глядачу виставу Bauhaustanzt II. Це міждисциплінарна театральна вистава, що поєднує музику, танець та візуальне мистецтво. Проект натхненний естетикою авангардного футуристичного балету відомого німецького митця Оскара Шлеммера та ідеями Баухаузу. Композиція вистави рефлексує на твори Four4 та SonatasandInterludesforpreparedpiano американського композитора Джона Кейджа. Одними з центральних елементів сценічної композиції є костюми акторів, які розробленні та створені українським брендом OVA.L. На противагу традиційному танцювальному костюму, що допомагає руху виконавця, костюми BauhausTanzt модифікують та визначають рух танцівниць. Подія відбувається за підтримки Австрійського культурного форуму/Österreichisches Kulturforum Kiew.
Квитки
Кількість місць обмежена.

 

У суботу, 15 грудня, центр сучасного мистецтва M17 спільно з Національним художнім музеєм України, Мистецьким Арсеналом, Adamovskiy Foundation та ArtCult Foundation презентує проект «Авангард: у пошуках четвертого виміру».Україна предстає як своєрідне «перехрестя» новацій в мистецтві першої половини ХХ століття, де різноманітні мистецькі осередки (Київ, Львів, Харків, Одеса, Херсонщина і т.д.) були місцями генерації ідей, що згодом склалися в феномен українського авангарду. Назва «Авангард: у пошуках четвертого виміру» відсилає до провідних ідей авангарду з його амбіцією вийти за межі тривимірного видимого світу. На чотири місяці M17 перенесеться у вир революційних сподівань: агітаційні плакати, архітектурні утопії, декламування маніфестів, супрематичний та абстрактний живопис, пропагандистське кіно та нова література. В рамках проекту будуть представленні роботи художників-авангардистів з музейних та приватних колекцій. Серед них – твори Богомазова, Єрмилова, Екстер, Бурлюка, Петрицького, Косарева, Родченка. Окрім музейної частини, проект представить аудіовізуальне шоу від команди Front Pictures, яке оживить найяскравіші приклади світового авангарду.

Вхід вільний.

 

Також 15 грудня у львівському Музеї ідей відбудеться презентація першої персональної виставки молодої львівської художниці Ірини Нефьодової (псевд. ERA  Khelovneba) «Графічні фантасмагорії». Експозиція поєднуватиме в собі вибране з багаторічного графічного та живописного доробку авторки. Молода художниця працює з асоціативними практиками при створенні химер та цілком реалістичних персонажів своєї серії. Антропоморфні та зооморфні фігури, а також цілі повномасштабні сюжети за їхньої участі Ірина видобуває із глибин свого несвідомого, яке реагує при зіткненні із кольоровими акварельними плямами на папері. Оригінальність «Графічних фантасмагорій» зумовлена паралельним експонуванням текстового супроводу кожної з робіт, авторкою якого є сама Ірина. Невеликі римовані строфи можуть бути прочитані як паралельні графічним історії зображення, так і як вербальне їх втілення. Таким чином експозиційне рішення авторки дозволяє глядачеві чітко визначити інтерпретативне коло, у яке слід заглибитися в діалозі з роботою.

Вхід вільний.