Науковці використовують штучний інтелект для репродукцій живопису

Чи може штучний інтелект допомогти у реставрації та відновленні картин, наприклад, викраденої з Бостонського Музею Isabella Stewart Gardner? Саме з цією ідеєю був створений проект 3D-моделювання на основі штучного інтелекту, розроблений лабораторією комп’ютерних наук та штучного інтелектумассачусетського інституту технологій.

 

Зразок репродукції за допомогою технології RePaint © MIT CSAIL

 

 

Традиційні методи друку використовують лише 4 кольори: блакитний, пурпуровий, жовтий і чорний (за відомою формулою CMYK). Аби розширити спектр, RePaint обирали із 10 різних кольорових напівпрозорих чорнил, заправляючи їх тонкими шарами у 3Dпринтер. Новий метод, «color-contoning» використовується у поєднанні з добре відомималгоритмом, який визначає комбінації чорнил для досягнення найбільш точного результату.

 

Дослідницька група разом із художницею Azadeh Asadi мали на меті повністю відтворити живописне олійне полотно, яке вона написала спеціально для проекту. Хоча кожна копія виходила розміром з візитку, це відкриття допомогло досягти результату кольорової точності робіт у 4 рази більшого, ніж використовуючи вже існуючою технології відтворення state-of-the-art.

Приклади різних технологій репродукції © Azadeh Asadi. MIT CSAIL


«Якщо ти просто відтворюєш кольори полотна такими, якими вони здаються тобі у галереї, то повісивши цю репродукцію вдома ти отримаєш зовсім інший результат», –зауважує співавтор дослідження Changil Kim, – «наша система працює незалежно від потенційної конфігурації освітлення і демонструє набагато кращу здатність репродукування кольору, ніж усі попередні роботи».

 

Технологія RePaint наразі доволі дорога і часозатратна, проте має величезний потенціал, тож команда розробників сподівається інтегрувати її у комерційну роботу по репродукції картин великими 3D принтерами.

 

Зразок репродукції за допомогою технології RePaint © MIT CSAIL

 

Можливе використання нової технології також включатиме в себе використання копій відомих творів мистецтва для домашніх колекцій, для виготовлення листівок і постерів історичних полотен, або навіть для виготовлення факсимільних копій для музейних експозицій з метою збереження оригіналів.

 

Звісно, ситуація публічної підміни оригіналів репродукціями виглядає неоднозначною, проте МІТ переконані, що технологія буде використовуватися лише із найкращими намірами.