Культурний маршрут (3 - 10 вересня)
До вашої уваги перший у новому навчальному році Культурний маршрут — матеріал, присвячений культурним подіям, які мають відбутися у найближчі дні або тільки-но розпочалися. Цього тижня культурні інституції країни пропонують нам відвідати виставки живопису, графіки, скульптури та фотографії, познайомитися зі своєрідним видом медіа-живопису — ультразвуковою графікою, відвідати кінопокази, а також взяти участь у благодійних акціях.
У Харкові з 1 по 6 вересня проходить фестиваль молодіжних проектів Non Stop Media VII: Upgrade. За історію свого існування він став для Харкова своєрідним навігатором в пошуку нових імен, актуальних тенденцій і важливих ідей. Вибравши освітній формат, VII Non Stop зібрав трьох майстрів сучасного мистецтва і 14 молодих художників для спільної роботи.
Головною темою цьогорічного фестивалю, яку задали молодим митцям Сергій Братков, Стас Волязловський та Ілля Ісупов, стала тема вини.
З 2 до 28 вересня 2014 року у Музеї сучасного мистецтва Одеси для глядачів відкритий персональний проект Сергія Кононова «Олімпійський резерв». У межах цього проекту художник презентує твори живопису, що були створені за останні роки.
Молодий одеський художник Сергій Кононов звертається до теми Античного світу з його міфічними героями: Олімпійськими напівбогами-напівлюдьми, чудовиськами, титанами та оракулами. Для нього цей світ — невичерпний резерв, джерело образів та сюжетів, що підлягають переосмисленню і художньому «переробленню». При цьому, Кононов не обмежується зануреннями в історію культури та деконструкцією культурних міфів, але й сміливо вплітає в тканину свого живопису драматичні «сцени з сьогодення», таким чином затверджуючи неминущий характер «античної драми».
Паралельно з проектом «Олімпійський резерв» у Музей сучасного мистецтва Одеси з 2 по 28 вересня представлено проект Романа Громова «220 вольт кохання», присвячений 220-річчю Одеси.
220 вольт кохання — це синтез зовнішньої енергії (форм руху та взаємодії матерії, переходу руху матерії з одних форм в інші) з внутрішньою (біополе людини, яке вбирає зовнішню енергію і трансформує її у реальний світ). У даному контексті йдеться про широкий спектр художніх рефлексій відносно матеріальних та духовних процесів, які відбувались та відбуваються вже 220 років на території, що випромінює енергію для розвитку і прогресу особистості.
Ця виставка несе у собі історичну, критичну та освітню місії. Сучасні одеські митці представлять глядачеві свої особисті переломлення потоків енергії, яку вони вбирають, мешкаючи в Одесі. Куратор - Роман Громов
Сьогодні, 3 вересня, розпочинається міжнародний симпозіум сучасного мистецтва «Бирючий 014», який триватиме до 21 вересня.
Симпозіум традиційно пройде на острові Бирючий на березі Азовського моря. У ньому візьме участь понад 50 відомих художників старшого і молодшого поколінь з України, Росії, Італії. «Бирючий» не зраджує своїм принципам консолідації та динамічного розвитку: цього року він стане експериментальною платформою для кількох кураторів, кожен з яких, з групою художників, реалізує в рамках симпозіуму власний проект.
Як завжди, за симпозіумом послідують виставки в галереях та центрах сучасного мистецтва в Україні та за її межами. Першою з них стане виставка в ЄрмиловЦентрі (Харків).
З 4 по 6 вересня у Центрі Леся Курбаса пройдуть кінопокази «Відлуння Міжнародного фестивалю документального кіно Їглава» за участі відомого чеського режисера Філіпа Ремунди та Терези Свадошової, представника міжнародного відділу фестивалю.
Відлуння фестивалю — гарна практика, що дозволяє знайомити глядачів з інших країн із частиною програми основного фестивалю. У рамках події окрім кінопоказів відбудуться дискусії за участі гостей та організаторів фестивалю. А також усі охочі зможуть відвідати фотовиставку «Листопад’ 89», присвячену Оксамитовій революції в Чехії.
Програми фестивалю за посиланням.
5 вересня о 18:00 в Малій галереї Мистецького Арсеналу відбудеться відкриття групової виставки «Дресировані Глітчі».
«Дресировані глітчі» - це колективна виставка українських та російських художників, що створили свої «помилкові» твори у широкому спектрі медіа – від інтерактивної істаляції та комп’ютерної інді-гри до традиційного живопису та вишивки. Надзвичано строкатим є і склад художників, роботи яких були відібрані для проекту.
Серед них – молодь, що виросла за клавіатурою комп’ютера та свідомо позиціонує себе медіахудожниками – Аліна Якубенко (Київ), ujif_notfound (Київ), група «SVITER» (Харків-Київ), Антон Лапов та Юля Бугаєва (Київ-Луганськ-Львів), Дмитро Шиян (Одеса), Федір Балашов (Москва), Олена Роменкова (Санкт-Петербург); художники, в роботи яких, що виконані у традиційних художніх медіа, вкралися глітчі – Тарас Ковач (Київ), Олеся Трофіменко (Київ); відомий український медіахудожник кінця 1990 – початку 2000-х Іван Цюпка (Київ), який зараз більше відомий як фотограф та львівський художник, який водночас є лікарем та створює свої роботи на УЗД-пристроях Аскольд Кучер.
Хед-лайнером проекту «Дресировані глітчі» є гуру медіа арту, піонер мережевого мистецтва – Олексій Шульгін (Москва), який представить свій проект net.art'івських часів WIMP (2003) у вигляді перфоменсу на відкритті виставки. Також на виставці представлено проект Олексія, створений у співпраці з московським художником Арістархом Чернишовим (група Electroboutique) – інтерактивна інсталяція Out of control (2008), яка є художнім унаочненням естетики помилки у рухому інтерактивному образі.
6 вересня о 18:00 в Малій галереї Мистецького Арсеналу в рамках виставки «Дресировані глітчі» відбудеться перформанс з ультразвукової графіки Аскольда Кучера.
Ультразвукова графіка — це жанр медіа-мистецтва у якому монохромне чи кольорове зображення, яке можна побачити через електронний інтерфейс, створюється за допомогою звукових хвиль високої частоти, що перевищують межу слухового сприйняття людини і дозволяють показати, невидимі структури всередині певного фізичного тіла. Оскільки тканини тіл відрізняються за акустичними характеристиками і по-різному відбивають ультразвукові хвилі, вони породжують відлуння різної потужності і тим самим створюється контраст в зображені.
Ультразвукова графіка — це своєрідний медіа-живопис, який контрастно показує середовища з різними фізичними (акустичними) властивостями, є цифровим мистецтвом, яке створене за допомогою ультразвукової апаратури і відображає статику та динаміку рідкого фізичного тіла.
Анатолій Криволап, 2012, 140х200
До 7 вересня у Мистецькому Арсеналі триває проект «УКРАЇНСЬКИЙ ЛАНДШАФТ. ПО ТОЙ БІК ВІДЧАЮ…», що представляє сучасну фотографію, живопис, графіку в рамках кількох виставок:
Мистецький проект УКРАЇНСЬКИЙ ПЕЙЗАЖ — живопис, графіка та інсталяція створені українськими митцями. Виставка об'єднує 100 авторів і понад 300 художніх робіт. Куратор: Євген Карась.
Український пейзаж стає важливим інструментом самоусвідомлення нації, її ціннісного вибору та пошуку ідентичності. Масштабна виставка художніх робіт у жанрі пейзажу покликана продемонструвати унікальність українського природного та культурного ландшафту, показати, що навіть традиційний пейзаж стає контрапунктом до трагічної картини театру воєнних дій, що сколихнули нашу країну. Адже територія, ландшафт — це те, що об'єднує державу, і саме візуальний образ краєвиду спадає на гадку у більшості випадків, коли людина думає про Батьківщину.
СПРАВЖНЯ СВОБОДА ПОЧИНАЄТЬСЯ ПО ТОЙ БІК ВІДЧАЮ — фотопроект на підтримку постраждалих учасників АТО, а також вимушених переселенців зі Сходу України.
На виставці представлені фото Олександра Чекменьова. Куратор: Мар’яна Мусій
Проект покликаний познайомити глядачів з історіями героїв новітнього українського східного фронту. Експозиція представить фотопортрети українських солдатів, які були поранені у ході АТО та надасть інформацію, яким чином їм можна допомогти.
Також відвідувачі побачать інший бік війни — історії мирних людей із визволених регіонів, а саме зі Слов’янська та околиць міста. Це ще одна людська тема, що апелює до толерантності, милосердя, солідарності та «дорослості» нашого суспільства.
Благодійний проект АРСЕНАЛ ДОБРИХ СПРАВ організований з метою надання допомоги у підготовці до школи дітей вимушених переселенців зі Сходу України, якими опікується Ініціативна волонтерська група «Київ-Схід-Діти». Загальна кількість дітей шкільного віку, зареєстрованих у базі волонтерської групи «Київ-Схід-Діти» — майже 250, і щодня до них приєднуються по 2-5 новоприбулих дітей.
В експозиції Мистецького Арсеналу працює пункт збору, де всі охочі зможуть залишити корисні речі для дітей.
До 15 вересня в Арт-центрі «Я Галерея» можна відвідати виставку «Процвітання» Олега Грищенка.
Експериментуючи з класичною графікою і народним мистецтвом, Олег Грищенко продовжує випробовувати їх на різних носіях. А також у просторі, який слугує імітацією природного світу. То розширюючи тему до пейзажу («Два», 2012), то звужуючи її до зернини («Memoria», 2013), у новому проекті автор «вирощує» квіти, які стали закономірним продовженням останнього проекту в Я Галерея «Пам'ять зерен».
До 28 листопада триватиме виставка робіт Миколи Малишка «До дерева» у Хмельницькому обласному художньому музеї. Куратором цієї виставки є Павло Гудімов.
У своєму новому проекті Микола Малишко знову звертається до дерева. Давні й нові роботи (так само як і думки) протиставляються, і з цього «розлому» народжуються нові запитання, що потребують відповідей. Тож відсуваючи логіку на другий план, автор апелює до емоцій глядача, які повільно, але невпинно наближають його до розв'язки.