Ассирійська пам'ятка продана на Christie’s за рекордну суму

Рідкісний 3000-річний ассирійський рельєф був проданий за $ 31 млн на аукціоні старожитностей Christie вчора в Нью-Йорку. Пам’ятку попередньо оцінили у $ 10 млн, це стало новим аукціонним рекордом для ассирійського мистецтва.

 

На двометровій гіпсовій дошці вирізане зображення ассирійського божества. Цей рельєф є одним із найкращих зразків стародавнього ассирійського мистецтва, які потрапляли на ринок протягом останніх десятиліть. Британський археолог – Остін Генрі Лейард – знайшов його між 1845 і 1851 поблизу руїн Північно-Західного палацу в стародавньому місті Німруд, (нині – Ірак).

 

Пам’ятка є однією з трьох різьблених гіпсових плит, які купили американські місіонери, що передали дошки до Духовної семінарії в Олександрії, штат Вірджинія, в 1859. За даними CNN, до 2017 року, поки експерти не оголосили вартість роботи, вона постійно експонувалася в семінарській бібліотеці. Продаж однієї із 3 плит забезпечить достатню кількість коштів на утримання інших 2, а також підтримку стипендійного фонду семінарії.

Фото: news.artnet.com

 

Оголошення широкому загалу про продаж спонукало активістів провести акції протесту за повідомленнями, за межами штаб-квартири Christie в Нью-Йорку.

 

Представник Christie заявив, що аукціонний дім "з розумінням ставиться до бажання Ірану», але жодних правових підстав для репатріації немає. "Врахувавши походження, історію та ввезення цієї пам’ятки до Сполучених Штатів у 1860 році, органи влади підтвердили, що документація об'єкта відповідає всім законам, що регулюють його продаж".

 

У період наповнення ринку старожитностями після того, як ІДІЛ розграбував археологічні пам'ятки в регіоні, колекціонери готові платити доволі значні кошти лише за артефакти із достеменно відомим походженням. Так, у вхідному каталозі артефакту на веб-сайті Christie, аукціонний дімзазначає, що розкопки рельєфів були ініційовані Великим візиром султана Османської імперії в XIX столітті, на цю тему наводиться ряд наукових текстів.

 

Джерело: news.artnet.com