Cкульптурна композиція «Режисер. Спостерігач» у Маріїнському парку
У Маріїнському парку Києва 31 травня, в рамках проекту KievFashionPark, з'явилася скульптурна композиція «Режисер. Спостерігач», присвячена кінематографістам і працівникам ТБ.
Скульптурна композиція складається з арт-об'єкту «Режисер», встановленого в Маріїнському парку, і скульптури «Спостерігач», розміщеної на даху вертодрому.
Розміщенні на відстанні об’єкти, ідейно взаємодіють між собою, створюючи в просторі єдину композицію. Проблема адаптації в міське середовище максимально вирішена скульпторами, оскільки на стадії розробки ескізів були враховані характеристики локацій (відстань між ними і рівень розташування).
Схема розташування об'єктів скульптурної композиції «Режисер. Спостерігач»
Над скульптурною композицією працювало два скульптори і творчий тандем вдався, незважаючи на те, що ідея з «Режисером» Івана Гамольського виникла раніше, ніж зі скульптурою «Спостерігач» Світлани Карунської. Робота над скульптурною композицією зайняла рік. У процесі виготовлення автори, працюючи порізно, давали один одному теоретичні поради, не втручаючись в технологічний процес.
Об'єкт «Режисер» Івана Гамольського встановлений у Маріїнському парку ліворуч від зруйнованого оглядового майданчика. Це перший в Україні оптичний арт-об'єкт. Вмонтована в режисерську камеру підзорна труба, спрямована на скульптуру «Спостерігач».
Робота складається з необхідних режисерові атрибутів: камери, стільця і хлопавки.
Арт-об'єкт: «Режисер», Маріїнський парк, Київ. Автор: І. Гамольский
Існує думка, що залучити до мистецтва неможливо тих, хто не відвідує музеї. Але біля арт-об'єкту «Режисер» навіть у нічний час утворюється черга бажаючих розглянути скульптуру, що розміщена на даху вертодрому. Підвищена зацікавленість викликана інтерактивністю скульптурної композиції, якої не вистачає відкритому простору Києва.
Друга частина композиції – скульптура Світлани Карунської «Спостерігач». Людина сидить на краю даху, спрямувавши свій погляд на тих, хто спостерігає за нею. Робота над скульптурою «Спостерігач» проходила з характерною для авторки скрупульозністю і відповідальністю. Прораховуючи розміри скульптури відносно будівлі вертодрому і способу її кріплення, Світлана Карунська перебувала в пошуках відповідного за технічними параметрами матеріалу. Скляна поверхня фасаду в сонячний день відблискує, тому важливо було знайти колірний баланс, щоб скульптурна форма з тонованого під бронзу композитного матеріалу не зливалася зі стіною вертодрому.
Скульптурна композиція: «Спостерігач», вертодром, Київ. Автор: С. Карунська
У реалістичній постаті відчувається авторська манера Світлани Карунської: видовжена фігура з гоструватими ліктями і колінами перегукується з незграбними декоративними елементами, що частково перекривають фасад будівлі.
Відзначимо рівень складності монтажу композиції «Режисер. Спостерігач», адже в разі найменшої помилки відбулося б порушення лінії візування, що зруйнувало головну ідею композиції.
Композиція «Режисер. Спостерігач», створена в рамках меценатського проекту KIEV FASHION PARK, демонструє рівень українських скульпторів, які працюють в публічному просторі. Адже тривалий час, перебуваючи в ізоляції від європейських тенденцій, вищою формою творчості були монументальні пам'ятники вождям тоталітарної епохи.
Сьогодні на зміну монументів і обелісків прийшли інтерактивні арт-об'єкти і скульптури, що викликають зацікавленість у суспільства. Творці, працюючи з відкритим простором, більше не бояться експериментів з матеріалами і формами, й, інтегруючи новинки технічного прогресу у твори мистецтва, змінюють простір навколо нас.
Автор: Тетяна Шатц