Фірелей Баез стала новою резиденткою галереї Джеймса Когана

Галерея Джеймса Когана у Нью-Йорку включила до реєстру своїх художників Фірелей Баез. Її перша персональна виставка відкрилася в галереї у травні 2009 року.

 

Роботи художниці, які наразі знаходяться у Нью-Йорку поєднують різноманітні впливи як ідейні так і щодо матеріалів та технік. Основними джерелами є домініканський фольклор, законодавство XVIII ст., яке регулювало правила носіння головних уборів для темношкірих жінок, алюзії на каліграфію, наукову фантастику, а також іконографія руху «Чорні Пантери». Завдяки цьому Фірелей створює складні багатошарові образи, які набувають форми великомасштабних скульптур та інсталяцій або картин на папері чи полотні. Більшість із її робіт – це портрети жінок, які обертаються на глядача і часто здається, що в них немає рота чи носа.

Інсталяція "Фірелей Баез: Родовід", 2017.  © Andy Warhol Museum, Pittsburgh, Pennsylvania.

Фото: www.artnews.com

 

Баез зазвичай обирає ті форми мистецтва, які є характерними для тих територій, де вона планує свої виставки. Її внеском у 10-ту Берлінську бієнале цього літа було дослідження способів, якими історія Гаїті перетинається з історією Німеччини. Ця тема набула форми інсталяції у Akademie der Künste і складалася з розкішних інтер’єрів доби колоніалізму та гіпсокартонних архітектурних руїн всередині.

 

Для Ново-Орлеанського трієнале художниця працювала із темою історії тінеона – специфічного виду головного убору, який носили темношкірі жінки під час доби Іспанської колонізації, згідно з законом 1785 року, який мав регулювати зовнішній вигляд цих жінок у публічних місцях. Більшість робіт Баез натякають на певну напругу, яка спричинена сусідством жителів Гаїті та Домініканської Республіки. (Фірелей народилась у Сантьяго-ле-Лос-Кабалерос, Домінікана, а її батько гаїтянського походження.)

 

Наразі роботи Баез представлені на персональній виставці у Центрі Шомбурга у рамках Research in Black Culture in New York, що організована Studio Museum у Гарлемі як частина серії актуальних виставок “inHarlem”. Вона також включає у себе мандрівну виставку «Підводні течії взаємозв’язків: сучасне мистецтво Карибського архіпелагу», куратором якої є Татьяна Флорс і яка наразі відкрилась у Frost Art Museum, Маямі.

 

Джерело: www.artnews.com