Фотопроект Кирила Головченка Nonsynchronism

20 березня у Dymchuk Gallery відкриється перша персональна виставка Кирила Головченка в Україні. Фотограф представить дві серії: «7 -й кілометр» і «Качалка», зняті відповідно в Одесі та в Києві.


Назва виставки апелює до так званої теорії соціальної неодночасності Е. Блоха. Цікаво, що вперше про нонсинхронізм заговорив німецький мистецтвознавець Вільгельм Піндер у своїй праці «Проблема поколінь в історії європейського мистецтва» (1927). Згодом Блох застосував теорію Піндера до аналізу процесів, які відбуваються у соціумі. За його переконанням, Німеччина початку XX століття - це класична країна неодночасності. Різні соціальні групи живуть немов у різному часі. Наприклад, селяни займаються традиційною сільськогосподарською працею як їхні предки сотні років тому, не змінився ані уклад їхнього життя, ані знаряддя їхньої праці. Таким чином вони випадають із сучасності, лише зовнішньою присутністю вони знаходяться тут, насправді ж вони живуть неодночасно з іншими людьми. Теж можна сказати і про Україну. Головченко знаходить на карті країни такі місця, де люди живуть зовсім в іншому вимірі, несучасно і неодночасно з рештою світу.
«У семи кілометрах від Одеси знаходиться найбільший ринок у Європі. Стара частина ринку називається «поле чудес», хоча так можна назвати цей ринок в цілому. Колись тут вирощували пшеницю, пізніше в цьому ж місці відбувалася переробка сміття.
«7-й кілометр» майже в десять разів більше, ніж Centro в Upper House і майже в два рази більше, ніж знаменитий американський Mall Bloomington. Тут більшість магазинів не є ані будівлями, ані кіосками. Це незліченні ряди корабельних контейнерів, встановлених один за одним у два поверхи, всього близько 16 тисяч. У верхніх контейнерах товари зберігаються, a в нижніх продаються. У магазинів немає назв, лише номери. До того ж, поруч знаходяться незліченні намети і павільйони. Вулиці з рядами контейнерів дуже довгі, і тому для легшої орієнтації пронумеровані за допомогою різних кольорів: біла, жовта, синя, блакитна, персикова, сіра, зелена, є і рожева вулиця.
«Гойдалка» являє собою тренажерний зал під відкритим небом. Її відкрили на початку 70-х , з тренажерами для важкої атлетики між двома тополями на пляжі. У той же час жменька фітнес-ентузіастів почала конструювати спортивне спорядження під керівництвом математика Юрія Кука і гімнаста Казимира Ягельского. Завдяки їхнім власним коштам, зусиллям і тоннам металобрухту «Качалка» поступово розвивалася. Сьогодні «Качалка» займає 10 тисяч квадратних метрів і включає близько 200 тренувальних місць.
«Машини для м'язів» були спроектовані і побудовані за допомогою зварювання іржавих сталевих відходів та встановлені в дрібний пісок. Для деяких тренажерів використовувалися частини гусениць від військових танків, шестерні, кранові гаки, осі та опалювальні труби,» - розповідає Кирило Головченко.

Кирило Головченко народився в 1974 році в Одесі. Вивчав фотографію і комунікаційний дизайн в Дармштадському університеті прикладних наук (Німеччина). Володар низки премій: Documentary Photography Award від Wuestenrot Foundation, European Photo Exhibition Award, Abisag Tuellmann Prize і Berthold - Roland - Photo- Art Award. Починаючи з 2003 року, Головченко бере участь у групових виставках і реалізує ряд персональних проектів у таких художніх інституціях  як Museum Folkwang, Ессен; Deichtorhallen, Гамбург, Uferhallen, Берлін, Mathildenhöhe, Дармштад, Photo Espana, Мадрид. У Німеччині вийшло вже три книги з фотографіями Кирила Головченка - «7 км - поле чудес» (2009), «Тотальний футбол» (2012) і «Качалка» (2013).