Карась Галерея представила проект Петра Бевзи «Проникнення»

15 березня Карась Галерея представила виставку художника Петра Бевзи «Проникнення».

ХХІ століття багато в чому змінило наше розуміння простору. Але новий віртуальний світ призводить до фактичної зміни в самому характері свідомості та ідентичності. Потенціал простору визначається кордонами нашого сприйняття.

Особливістю живописного проекту Петра Бевзи «Інний» – специфічна співпраця світла і простору.

 



«У художника як окреме полотно, так і цілісний цикл є лінзою, крізь яку глядач може вдивлятись у складність стосунків між певним варіантом простору і особливістю світла у ньому, — стверджує мистецтвознавиця Діана Клочко. — Стосовно живопису є термін, рідковживаний у нашому культурному обширі — «penetration». Його найчастіше тлумачать як «проникнення», однак він має й ширше значення рідкісної інтелектуальної властивості, а саме — «проникливість». Для мене це той найважливіший досвід проникнення у динамічну безпредметність, який я отримую кожного разу, коли бачу твори Бевзи».

У створенні образу художник не вибирає між протилежностями, а використовує їх одночасно: глибину перспективи і площинність, імпровізацію і продуману геометрію, тактильність фактур і локальність кольору.

 


Художник намагається розширити живописний простір на полотні, простір у нашій уяві, а також простір між нами і живописом, втілюючи поетику ambiguous abstraction (двозначної абстракції).

Автор занурює глядача у середовище, в якому можна відчувати універсум тактильно, на дотик, і водночас, яке здатне активувати особистий, інтимний, простір, який ми постійно втрачаємо. 

Виставка «Проникнення» є розвитком теми живописного проекту «Інний», вибрані твори з якого експонувалась 2017 року у Карась Галереї на виставці Петра Бевзи «Розчерк».