"Кінець весни": фотоальбом проекту Олега Тістола та Сергія Святченка

Цими днями у видавництві ArtHuss вийшов друком фотоальбом, який репрезентує роботи художників Олега Тістола та Сергія Святченка, створені в рамках спільного спеціального проекту Кінець весни та експоновані на третьому міжнародному фестивалі сучасного мистецтва KYIVARTWEEK 23-27 травня 2018 року. 

 

Видання, продубльоване українською та англійською мовами, вміщує більше сотні сторінок із повно кольоровими та чорно-білими світлинами. Відкривши фотоальбом, глядач зможе не лише ознайомитися з роботами проекту, а й побачити весь процес монтажу експозиції та розміщення художніх творів в інтер’єрі. 

Усі зображення надані BROVDI.ART

 

Як зазначає в передмові до фотоальбому, один із співорганізаторів проекту, мистецтвознавець, куратор Ігор Абрамович: «Проект «Кінець весни» – результат дивного збігу обставин так само, як вияву сил та майстерності справдешніх «професіоналів в образотворчому мистецтві». Куратор нагадує, що історія знайомства Олега Тістола й Сергія Святченка сягає корінням кінця буремних 1980-х, коли в Києві дедалі активніше заявляли про себе дедалі масштабніші міжнародні виставки молодих художників, де одним із найпомітніших учасників був Тістол, а Святченко – ще й організатором. «Тодішній несподіваний і могутній культурний сплеск, який виник доленосної доби «на зламі історії», дав стартовий імпульс подальшому його розвитку — дедалі нестримнішій появі дедалі численніших, все більш змістовних і самобутніх явищ та процесів у сучасному мистецтві України, – пише Ігор Абрамович. – Відтоді проминуло 30 років, протягом яких творчість двох непересічних митців розвивалася окремішньо, кожна у своєму річищі, у різних країнах та за різних обставин, без будь-яких перетинів. Та от при зустрічі, що сталася нарешті у 2017-му, обидва відкрили в собі однодумців: каталізатором взаєморозуміння стало чи то далеке спільне минуле вибухових 1980-х, чи то сама вже гострота динамічного сьогодення».

 

Саме тому що два митці вперше за три десятиліття знову зустрілися в одному художньому просторі, «Кінець весни» став певним етапним підсумком, а також «виявом досвіду, роздумів, образних переосмислень та світоглядних переживань двох самодостатніх і дуже талановитих митців про наше минуле та сучасність, про цінності та метаморфози людського буття. Тут є виразна концептуальність, багатогранний симбіоз ідей та символів, несподівані емоційні ракурси і неординарні авторські акценти. Це – відвертий, ледь ностальгійний діалог крізь роки, сповнений метафорами і алегоріями, передчуттями і передбаченнями», – зазначають у передмові до видання співзасновники культурно-мистецької фундації BROVDIARTта співорганізатори проекту «Кінець весни» Роберт і Наталія Бровді.

 

Мистецтвознавиця і кураторка Наталія Маценко, аналізуючи проект, зазначає: «Поєднуючи концептуальне й естетичне, художники формують свій маніфест візуального сприйняття. Позачасове, фундаментальне в образах і темах переплітається з маркерами плинної сучасності, трансцендентне перетинається з іманентним, вертикаль — з горизонталлю, утворюючи універсальну систему координат, в якій висловлювання розгортається, виходячи за межі суто художнього».

 

Роберт і Наталія Бровді додають, що завдяки проекту «українське мистецьке середовище по суті заново відкриває для себе Сергія Святченка та його самобутню, визнану на світовому рівні техніку і філософію колажу. Натомість сам Святченко активно повертається та інтегрується у національний арт-простір. І не просто повертається, а разом зі своїм другом і творчим партнером Олегом Тістолом вносить потужний естетичний та інтелектуальний струмінь в контекст сучасного мистецтва України».

 

Загалом, за їхніми словами, віриться, що «Кінець весни» насправді стане лише початком нового етапу колаборації Тістола та Святченка, а це означає, що попереду – нові роботи і мистецькі проекти цього яскравого творчого тандему.