Колекціонер забере понівечену на Sotheby’s роботу Бенксі

У заяві, яку поширив аукціонний дім, зазначається: «поки переповнена зала спостерігала боротьбу покупців у залі та по телефону за фінальний лот «Дівчинка з повітряною кулькою», сталось те, що потрапило до всіх заголовків, захоплюючи арт-простір усього світу та породжуючи суперечки та чутки. За кілька секунд після того, як молоток упав, частина полотна пройшла крізь захований у рамі шредер, і в процесі руйнування одного твору мистецтва, народився новий». Через пару годин після резонансного продажу, коли новина про нього вийшла у топ світових новин, Бенксі відповів на одне із численних питань у своєму Instagram, де з’явилося відео із процесом монтажу механізму для розрізу паперу в картинну раму.

Фото: instagram.com/banksy


Картина була продана за £1 млн при попередній оцінці у £200-300 тис. «Дівчинка з повітряною кулькою» Бенксі у 2017 році у підсумку опитування була визнана британцями їхнім найулюбленішим твором мистецтва. Вона неодноразово відтворювалася художником, але варіант на полотні у авторській рамі вікторіанського стилю був ексклюзивним екземпляром. «Нова робота, – повідомляє Sotheby’s, – отримала сертифікат від Pest Control, органу аутентифікації Бенксі і разом із ним нову назву – «Love is in the Bin» (Любов у сміттєвому кошику)». Покупчиня, колекціонерка з Європи і давня клієнтка Sotheby’s, викупить її за тією ціною, яка була встановлена торгами. Вона розповіла: «Коли молоток упав і робота пройшла крізь шредер, я була повністю вражена, але поступово почала розуміти, що тепер у моїй власності знаходитиметься шматочок історії мистецтва».

 

Знищення як художній прийом – не новина. У 1953 році поп-артист Роберт Раушенберг стер малюнок абстрактного експресіоніста Віллема де Кунінга і показав пустий листок на виставці. У 1960 році машина, яка сама себе продукувала і знищувала, бельгійського скульптора-сюрреаліста Жана Тенглі, присвячена Нью-Йорку, у клубах диму розпалася на частини в саду Музею сучасного мистецтва (МоМА). Скульптури-свічки Урса Фішера горять і тануть, щоб під кінець виставки перетворитись на воскову калюжу. Британські брати-провокатори Джейк і Дінос Чемпени, фактично, знищують старовинні портрети, паплюжачи обличчя натурників. Але Бенксі, геній скандалу та піару, перевершив усіх попередників у монетизації знищення арт-об’єкту – якби напіврозрізану (але все ще у  чудовому товарному вигляді) картину знову виставили на торги, вона б точно продалася ще дорожче. 

 

Джерело: www.theartnewspaper.ru