Лувр запустив арт-тур місцями кліпу Beyoncé і Jay-Z

Лувр присвятив нову екскурсію американським музичним виконавцям Beyoncé та Jay-Z, після того як найпопулярніша пара поп-індустрії зняла відео для свого нового хіта у залах музею.

 

Випущена 2 тижні тому під іменем групи The Carters, композиція «Apes**t», у відео до якої використані деякі із найбільших шедеврів музею у якості фонових зображень, була переглянута 59 мільйонів разів лише на YouTube.

 

Кадр із кліпу The Carters «Apes**t»

i.pinimg.com

 

Раніше Лувр створив тур, який базувався на хіті американського репера Will.i.am «Smile Mona Lisa». Тур Beyoncé та Jay-Z пропонує поглянути на 17 картин та скульптур, що їх містить шестихвилинний кліп: від «Ніки Самофракійської» до «Портрету негритянки» Марі Бенуа.

 

Використані у кліпі твори мистецтва  символічно перегукуються із розширенням прав і можливостей темношкірих, адже знаходяться у будівлі, яка заснована на трофеях від завоювання та імперіалізму.

 

«Портрет негритянки» був написаний у 1800 році, через шість років після французької революції унаслідок якої відбулося скасування рабства у французьких карибських колоніях  (яке знову ж було відновлене через два роки).

 

Кадр із кліпу The Carters «Apes**t»

artnet.com

 

Один із найяскравіших образів у кліпі – коли Бейонсе у центрі ряду темношкірих танцюристок перед картиною Жака-Луї Давида «Коронація імператора Наполеона I та  імператриці Жозефіни…» співає «Я не можу повірити, що ми зробили це...».

 

Пісня увійшла до несподіваного для загалу та першого спільного альбому Beyoncé та Jay-Z «Everything is Love». Пара випустила альбом під  справжнім родинним ім'ям – The Carters. Їхній музичний маніфест сили темношкірих присвячений афроамериканській ідентичності та шлюбу Beyoncé та Jay-Z, проблеми яких описані Beyoncé у альбомі «Лимонад» 2016 року.

 

Кадр із кліпу The Carters «Apes**t»

Hyperallergic

 

Наразі самостійний 90-хвилинний тур доступний лише французькою мовою. Можливо, скоро його можна буде прослухати й іншими мовами. У путівнику детально описується кожне зображення у відео, але у ньому відсутні поясненні того, яким саме символізмом наділені використані у відео роботи.

 

Професор Джеймс Смалс (James Smalls) з Мерілендського університету описав кліп режисера Рікі Сайза як «захопливий ... я б навіть пішов  далі, сказавши блискучий». Він стверджує, що кліп «привласнює, експлуатує та переосмислює західні картини та скульптури, як спосіб окреслити та відсвяткувати успіх Картерів (The Carters), використовуючи мистецький канон, де темношкірі нерозривно пов'язані з історіями колоніалізму». «Це відео є унікальним візуальним та звуковим маніфестом про простір, владу та контроль», – написав він у журналі Frieze. 

 

 

Смалс  говорить: «Це все стосується тіл – це  організований контраст енергійних звивистих і анімованих чорних фізичних фігур у противагу замороженим білим формам минулого».

 

Лувр відмовився коментувати суму, яку заплатили Beyoncé та Jay-Z, щоб зняти своє відео на фоні «Мони Лізи», «Венери Мілоської» та «Плоту «Медузи»».

 

Жан-Люк Мартінес, директор Лувру, сказав, що хоче зробити велику колекцію музею «більш читабельною» для ширшої громадськості. Минулого року більше двох третин із 8,1 мільйона відвідувачів музею були іноземцями, половині з яких  менше 30 років.

 

Джерело: artdaily.com