Проект «Архів» в арт-центрі Я Галерея

У п'ятницю, 11 квітня, о 18:30 в арт-центрі Я Галерея (Київ, Хорива, 49Б) відбудеться відкриття проекту Архів, який проходить у рамках фестивалю Французька весна в Україні. Учасники виставки: La cellule (Еммануель Беккеман, Стефані Саго) та Микита Кравцов. Куратором проекту виступив Павло Гудімов, а комісаром — Олександр Каменець.

 

Архів – це другий проект дворічної програми МEMORANDUM, що реалізується арт-центром Павла Гудімова Я Галерея з метою обміну досвідом між українськими та французькими художниками. Розпочавшись минулого року з проекту Memoria (лат. – пам'ять, спогад), програма МEMORANDUM вже показала спільну роботу художників Олега Грищенка, Еманюель Кастелан і Кирила Уколова, вихідною ідеєю якої був «Чорний квадрат» Казимира Малевича.

 

La cellule (Еммануель Беккеман і Стефані Саго), Бібліотека, АВТОПОРТРЕТ, 2008, фотографія

 

Цього року свою інтерпретацію тем минулого представлять французькі художниці з групи «La cellule» - Стефані Саго (Stephanie Sagot) і Еммануель Беккеман (Emmanuelle Becquemin), відібрані тулузьким культурним центром «Espace Croix Baragnon». А також молодий український живописець Микита Кравцов, що представить авторську інтерпретацію середньовічної збірки зоологічних статей «Бестіарій», використовуючи живопис і фотографію.

 

У проекті програми MEMORANDUM художниці групи «La cellule» розглядають поняття архіву у зв’язку з темою бажання і його сучасних проявів – через призму скульптури, інсталяції і перформанса. Ці інструменти дозволяють їм експерементувати з механізмами бажання між Еросом і Танатосом. Вони використовують ті крихкі моменти, коли все може похитнутися, закінчитися і зникнути. Вважаючи абсурд засобом, завдяки якому все «сходить з рук», авторки створюють роботи, які відхиляються від заданої траєкторії. Це відносна легкість, за якою ховається гірка реальність.

 

Микита Кравцов, до проекту БЕСТІАРІЇ, 2014, цифровий друк

 

У сучасній інтерпретації збірки «Бестіарій» український художник Микита Кравцов використовує оголену натуру, аби уникнути прив'язки до певного часу й тим самим акцентувати увагу на актуальності середньовічних сюжетів у наш час. Незважаючи на те, що ці сюжети інколи виглядають комічно і навіть безглуздо, християнське тлумачення дає можливість розвинути й переосмислити їхнє значення.