Voloshyn Gallery вдруге представить Україну на арт-шоу в Базелі

Voloshyn Gallery вдруге бере участь у арт-шоу SCOPE Basel, що проходитиме 13 – 18 червня у рамках тижня мистецтв у Базелі, Швейцарія. Тут очікується понад 70 галерей-учасників із 52 міст 27 країн світу, які будуть не тільки представляти твори художників, а й брати участь у спеціальних заходах, що доповнюють щоденну програму ярмарку — це обговорення, виступи, переговори, обмін досвідом.

 

Нагадаємо, що Voloshyn Gallery вже представляла соло-проект Михайла Деяка на SCOPE Basel 2016, та протягом року встигла взяти участь у цьому ж мистецькому ярмарку у Маямі та Нью-Йорку, а тепер знову повертається до Базелю, але покаже вже п'ять авторів —Анну Валієву, Михайла Деяка, Богдана Томашевського, Марію Сулименко (Німеччина) та Рудольфа Бурду (Чеська Республіка).

 

Рудольф Бурда. DEEP CRYPTIC GREEN

 

SCOPE Art Show — ярмарок, що за 17 років свого існування у США, та 11 у Швейцарії, здобув славу злітного майданчика для багатьох молодих галерей та художників, внаслідок своєї інноваційної політики та активної підтримки молодого мистецтва. Цього року SCOPE Basel знову зайняв дуже зручну локацію — SCOPE BASEL PAVILION, що усього лише за кілька кварталів від Messe-platz, де проходитиме Art Basel, Unlimited-Art Basel, Design Miami/Basel.

 

Анна Валієва бере участь у Scope Art Show утретє, на виставці будуть представлені її нові роботи із серії Memories of the future and the past, частина яких уже була успішно показана на SCOPE Miami Beach 2016, SCOPE New York 2017, та персональній виставці у Voloshyn Gallery. У цих картинах художниця занурюється у дослідження філософських питань: "Що є спогади? Що ми знаємо про них, і як влаштована наша пам'ять? — Адже те, що ще вчора, тиждень, рік тому було в нашій свідомості таким чітким і виразним, вислизає і розпливається. Час прибирає чіткість, пом'якшує контури, залишає лише відчуття. Добре. Тоді, що є час?" Анна відобразила свої пошуки, відчуття і переживання на площині картини, розпочавши новий етап зі створення монохромних ескізів-колажів, і так захопилася, що ескізи перетворилися на самодостатні роботи, які експонуються як окремі твори. Ніби взяті в рамки старовинні сімейні фотографії, колажі представляють цілу добірку "абстракцій-спогадів", які навмисно подекуди розмиті, щоб кожен глядач міг відчути причетність, вихопити із своєї підсвідомості схожі асоціації. Сторінки зі старих журналів Валієва подекуди заливає густою чорною фарбою, як те, що назавжди стирається і йде з нашої пам'яті.

 

Анна Валієва. Із серії Memories of the future

 

Усі проекти Анни Валієвої різноманітні: від монументальних живописних творів до інсталяцій-скульптур й колажів із фешн журналів. Художниця постійно знаходиться у пошуку, і кожний її проект несе абсолютно нову ідею та реалізацію у новому матеріалі. Роздуми над актуальними питаннями сьогодення відбиваються у її творчих дослідженнях. Художниця живе і працює у Києві, Україна.

 

Також на стенді галереї представлені твори Михайла Деяка, мінімалістичний пейзаж із циклу Space, із стриманою композицією та складними кольоровими рішенням, а також барельєф та об'єкт-скульптура із серії Genesis. Провідною рисою картин із циклу Space є те, що художник створює їх на склі, і ця техніка обрана художником не випадково, адже його дитинство пройшло на Закарпатті, де споконвіку місцевість вражала самобутністю і величезною кількістю рідкісних художніх технік, таких як іконографія на склі. Вочевидь усе це відбилося у підсвідомості автора, звідси тяга до подібних експериментів.

 

Михайло Деяк. Із серії Genesis

 

Два інших об'єкти створені у рамках серії Genesis, яка виникла коли сенситивність художника почала шукати нові форми вираження. Таким чином широка, динамічна і відкрита живописна техніка Деяка трансформувалась у новий пластичний стиль: з'явилася серія експресивних композицій із металу, що виражають собою асоціації з певними предметами чи явищами. Але роботи не алегоричні, глядач може пов'язувати їх зі своїми власними враженнями.

 

Михайло Деяк працює на межі неоекспресіонізму і мінімалізму, експериментує з матеріалами. Успіх і популярність Михайла Деяка продовжує рости, як на Батьківщині, так і на міжнародній арені. Картини художника часто можна зустріти на аукціонах, за останні кілька років його твори чотири рази були представлені та успішно продані на Philips Auction. Художник веде активну виставкову діяльність, приміром, у березні цього року у Нью-Йорку пройшла персональна виставка художника у Ukrainian Institute of America. Художник живе і працює у Києві, Україна.

 

Богдан Томашевський. 1+1

 

Серед нових авторів, що їх представляє Voloshyn Gallery — Богдан Томашевський, художник, який розпочав свій творчій шлях із опанування спеціальності архітектора, але невдовзі прийшов до образотворчого та концептуального мистецтва, ленд-арту. Працює у складній техніці, що поєднує такі матеріали, як глина, кераміка та полімерне скло, створюючи об'ємні інсталяції-барельєфи. Як сам Томашевський зазначає, близькою йому є течія Arte Povera, у якій поєднується одночасно і діалог і протиставлення мінімалізму, використання промислових або немистецьких матеріалів.

 

Серед робіт Томашевського, представлених на виставці барельєф на полотні із глиняними людськими фігурками "1+1". Ця робота піднімає питання самоідентифікації, усвідомлення своєї сутності, яке є неможливим без співвідношення себе з іншими людьми. Кожен із нас є унікальним, але кожен — схожий на іншого. Кожна фігурка на роботі "1+1", — єдина і неповторна, але водночас, є частиною цілого. Якщо поглянути на об’єкт звіддаля, то можна і не вирізнити одні силуети з-поміж інших – усі вони зливаються в цільний візерунок, абстрактний рельєф, який утворився завдяки тисячам складових. "1+1" — це проект про всіх нас, про людей і для людей, про кожну особистість зі своєю унікальністю, власною думкою, волею, почуттями...

 

Марія Сулименко. Без назви

 

В акварельних картинах Марії Сулименко, є простота і лаконічність, і одночасно й те, що зачаровує. Все, що відбувається ніби уповільнене або застигло в просторі, і занурене в атмосферу сірого прозорого повітря. Художниця розповідає що, не ставила собі на меті певні цілі або концепції, що її роботи не тільки про те що вона бачить, але і як вона бачить, перш за все у них прагнення передати глядачеві атмосферу. "Я завжди любила ці "офісні" простори, де все так дивно, загадково, порожньо, де мають місце свої ритуали, ієрархії. Що там відбувається? Що там роблять? Можливо байдикують, а можливо будують плани захоплення всесвіту. До своїх персонажів я ставлюся дуже тремтливо хоча вони і не є найголовнішим, це не конкретні люди, скоріше вони безособові, але мені приємно думати що у них є життя поза картиною" – каже Марія Сулименко. Герої малюнків Марії поза якоюсь конкретною епохою, зображуються у досить умовному, іноді наївно окресленому середовищі, образи якого відправляють скоріш до підсвідомого ніж до чогось дійсного. Художниця вочевидь тонко та чітко збирає усі деталі, але в той же час у глядача залишається враження імпровізації та невимушеності.

 

Марія Сулименко народилась в Україні, але по закінченні художньої школи у Києві емігрувала до Німеччини, де й сформувався художній стиль Марії. Вона створює чималі картини на папері та полотні. На даний момент живе та працює у Фридинген-ан-дер-Донау та Берліні, Німеччина.

 

Наразі у Voloshyn Gallery, у Києві триває персональна виставка Марії Сулименко, "Скляний світ людей і речей...", частина творів із цього циклу і демонструється на SCOPE Basel 2017.

 

Читати також: Марія Сулименко: «Прийняття абсурдності буття – головна мета художника»