10 найбільш войовничих художниць в історії мистецтва

Блогер сайту The Guardian  Джонатан Джонс склав список жінок-митців, які кинули виклик патріархальному устрою.  

 

Артемізія Джентілескі



Артемізія Джентілескі, Юдиф та Олоферн, 1612-1621

 

У 19 років майбутню художницю зґвалтував Агостіно Тассі, художник, старший від неї на 15 років. Згодом вона відповіла за свою образу, перетворивши власне мистецтво на зброю. Джентілескі у своїй роботі цитує біблійну історію про Юдиф, яка вбиває Олоферна. На цій картині художниця зображує двох жінок: одна утримує Олоферна на своєму ліжку, інша пронизує його шию мечем. Ось у такий спосіб Джентілескі створила сенсаційний образ помсти патріархату. 


 

Ханна Вільке 

 

Ханна Вільке, S.O.S Starification Object Series, 1974


У своїй серії SOS (Starification Object Series) 1974-82 років Вільке позує оголеною. До її тіла приклеєні шматки жувальних гумок. Скрізь, зокрема і на обличчі, ці химерні відмітки нагадують форму племінної скарифікації в ті часи, коли ритуальна модифікація тіла ще не увійшла в моду.

 

 

Адрiан Піпер 

 

Адрiан Піпер, Автопортрет, 1981


У своїх провокаційних перформансах Піпер часто звертається до людей в громадських місцях. Наприклад, один з її перфомансів в нью-йоркському метро полягав у тому, що художниця спустилася туди в одязі, який мав жахливий запах (протягом тижня вона спеціально вимочувала його в певних речовинах). З метою підкреслення соціальної проблеми міжрасових стосунків в Америці Піпер влаштовувала різні перформанси: вона бурмотіла на вулиці, заходила до ліфту в Емпайр-Стейт-Білдінг із червоним рушником в роті тощо.

 

 

Джорджія О'Кіф

 

Джорджія О'Кіф, Музика, рожеве та блакатине, номер 2, 1918

 

На початку 20-го століття Джорджія О'Кіф позувала оголеною для свого коханця, фотографа Альфреда Штігліца. Тоді ж вона писала абстрактні картини, що підкреслювали вагінальну красу. У порівнянні із деякими художницями з цього списку О’Кіф може видатися менш агресивною, але її дослідження власного тіла та душі проклали новий шлях для жінок, що займаються мистецтвом сьогодні.

 

 

Клод Каон 

 

Клод Каон (справжнє ім'я Люсі Рене Матильда Швоб), Автопортрет, 1928

 

На фотографіях 1920-1940-х років ця французька художниця часто зображує себе в чоловічому одязі та з чоловічими зачісками. Клод Каон експериментує зі своїми образами. Новаторське мистецтво Каон є типовим для сюрреалістичного руху, що дав художникам свободу у питаннях сексуальних та соціальних звичаїв.

 

 

Луїз Буржуа

 

Луїз Буржуа, Жінка-Павук


Лабіринт розуму останнього великого сюрреаліста огортає глядача своїм мистецтвом та запрошує у таємні світи та спогади про французьке дитинство авторки. Свого часу творчість Луїз Буржуа змінила природу мистецтва. 

 

 

Любов Попова 

 

Любов Попова, Натурниця. Фігура, що стоїть,1913

 

На початку 20 століття вибух мистецтва спричинив революційне дроблення кубізму. Попова вимагала свободи для цього нового мистецтва. Вона працювала напередодні  російської революції і знищила традиційні теми мистецтва з безжалісною науковою майстерністю. У її картині «Натурниця» оголена жінка стає гігантською вежею, що символізує гендерний розпад.

 


Сінді Шерман 

 

Сінді Шерман, «Кадри з фільмів без назви»


У своїй серії «Кадри з фільмів без назви» цей сучасний Арчімбольдо переробляє власний образ та переосмислює особистість. Її роботи шокують: як ранні чорно-білі фотографії, де Шерман позує як героїня Хічкока, так і ще більш вражаючі перетворення із жахливим макіяжем. 

 

 

Франческа Вудман 

 


Чи повинно мистецтво бути публічним? Чи повинно воно бути політичним або прогресивним? Фотографії Вудман прогресивні, як і роботи інших художниць, але у більш тихий та дивний спосіб. Вона використовувала своє мистецтво аби дослідити таємний світ. Поетичні мрії в тихих кімнатах, швидкоплинні проблиски багатого внутрішнього життя зроблені для мистецтва, яке передбачає свободу самоаналізу та самооцінки.

 

 

Єва Гессе

 

Єва Гессе, Контингент


Скульптури Єви Гессе, що висять у повітрі, пропонують глядачам мистецтво, яке показує інші виміри фізичного світу. Для Гессе розум та тіло ніколи не були ієрархічно розділеними.

 

 

 

За матеріалами: theguardian.com