17-метровий феміністичний маніфест – на фасаді престижної школи мистецтв у Відні

Мабуть, для багатьох вишивка асоціюється радше з декоративним, ніж монументальним, публічним мистецтвом. Саме цій гендерно стереотипізованій ідеї має намір кинути виклик австрійська художниця Катаріна Цибулка в рамках свого проекту.

 

Проект має назву "Solange" (що німецькою перекладається як "досі"). Серія зображень, які створювалися з 2016 року, виконана на масивних фрагментах тканини, що звисають із фасадів будівель різних європейських установ, де чоловіча думка в будь-якому сенсі визнається домінантною. Ці "прапори" буквально перекривають патріархальні майданчики сіткою, прикрашеною повідомленнями, вишитими рожевими нитками. Це виглядає так, ніби величезний "феміністичний павук" уночі огорнув павутиною всю площу будівлі.

 

Фото: artnet.com / Katharina Schiller

 

Минулого тижня художниця представила свою останню роботу з цієї серії в Академії образотворчих мистецтв у Відні – найстарішій художній школі міста. Полотно містить напис: "Допоки арт-ринок є клубом для хлопчиків, я буду феміністкою".

 

Масивна інсталяція завширшки 7 метрів і завдовжки – 17 метрів. Робота, розташована на історичній будівлі ХІХ століття, ідеально "доповнена" деревами навколо та пам'ятником німецького філософа Фрідріха Шиллера, якому належить вислів "Мистецтво є дочкою свободи". Робота буде відкритою для огляду до 2020 року.

 

"Жінці в художньому світі досі важче працювати, особливо, якщо ти поєднуєш це з материнством, як роблю це я, – розповідає ресурсу Artnet News Цибулка – художниця, яка закінчила Академію у 2004 році. – У жінок середнього віку майже немає шансів [на самореалізацію у творчій сфері], особливо, якщо в них є сім'я".

 

Цибулка каже, що вона не критикує альма-матер, а радше вказує на розчаровуючу реальність, у якій їй довелося опинитися після здобуття освіти. За її словами, проблема, полягає в гендерній диференціації, що зберігається зокрема й у світі мистецтва. Там жінки становлять від трьох до п'яти відсотків авторів у музейних колекціях США і Європи та близько 30 відсотків усіх художників і художниць, роботи яких представлені в комерційних галереях. (Справді, нещодавнє дослідження, співавтором якого був ресурс Artnet Analytics, встановило, що гендерний паритет серед випускників і випускниць художніх шкіл швидко "випаровується", коли ті починають просуватися кар'єрними сходами).

 

Академія образотворчих мистецтв, випускниками якої були здебільшого чоловіки, наприклад, художник Еґон Шіле, радо погодилися фінансувати проект.

 

 

Джерело: artnet.com

 

Переклала Ольга Ярмак