Африканське мистецтво показали в Нью-Йорку

«1:54» – таку назву мав ярмарок сучасного африканського мистецтва, який тривав у Нью-Йорку до 17 травня. Найменування заходу було вибрано відповідно до кількості країн на континенті. Головна мета виставки – представити Африку як потужного гравця на міжнародній мистецькій арені.

 

«Ми хочемо показати, наскільки різноманітним може бути африканське мистецтво», – пояснила організатор ярмарку Тоуріа Ель Глауї. Ель Глауї, – донька марокканського художника Хасана Ель Глауї, – вперше провела такий ярмарок два роки тому. Він відбувся на березі Ред Хук в центрі Pioneer Works. Поціновувачі мистецтва мали змогу відвідати 16 виставок, половина з яких була створена африканськими авторами.

 

У проекті «1:54» виставлялися переважно невідомі митці з Африки. Винятками стали лише світлини найвідоміших африканських фотографів – Маліка Сідібе і Сейду Кейти.

 

Відкриттям виставки стала робота Пітера Кларка – художника з Південної Африки, який помер минулого року. Митець відчув на собі жорстку політику апартеїду. Визнання він отримав після політичних змін у суспільстві. На його картині  «Чорний ковбой» була позначка «Jack Daniels», яка супроводжувалася рукописним написом автора: «У вестернах не показують, що ковбой може іноді бути чорним».

 

Пітер Кларк. «Чорний ковбой» (1982)

 

Значну частину проекту складали портрети таких митців, як Бобсон Сухдео Моханала та Фабріс Монтейро. У своїх автопортретах художниця Аяна В. Джексон показала себе у 6 різних вбраннях.

 

Робота Аяни В. Джексон

 

Автопортрети на гобеленах від Біллі Зангева були тематично пов'язані із серією автопортретів Омара Віктора Діопа. Останній досліджував африканців як рабів і як представників своєї народності. «Ми не хочемо, щоб художники були заблоковані в африканському гетто. Ви не можете змінити того, що ви африканець, проте ви можете змінити ставлення до вас як до художника», – вважає Діоп.

 

Біллі Зангева. «Ma vie en rose», «Homecoming» (2015)

 

Серія робіт Омара Віктора Діопа

 

Картини Омара Віктора Діопа контрастували з картинами художника Лавара Манро, який показав сюрреалістичні зображення тварин та людей. Художник спочатку відмовлявся брати участь у ярмарку, але його все ж таки вдалося переконати. «Я завжди був проти ярликів. Чому люди захоплюються африканським мистецтвом? Тому, що завжди можна знайти нові ідеї, інші погляди на звичайні речі», – пояснив Манро.

 

Роботи Лавара Манро

 

Сьогодні картина афроамериканця автоматично стає популярною. Але організатор проекту Ель Глауї відзначила, що в ідеальному світі немає ніякого 1:54. Роботи африканських художників можна знайти в будь-якому місці в будь-який час.

 

Джерело: hyperallergic.com