«Цифрова природа» Степана Рябченка в рамках Київського міжнародного економічного форуму

Художник Степан Рябченко та ініціатор форуму Василь Хмельницький 

Автор фото: Сергій Іллін 

 

У рамках Kyiv International Economic Forum 2018 з темою “Creating the Future in a High-Tech World” художник Степан Рябченко презентував персональну експозицію під назвою “Digital Nature”, що поєднала роботи із різних циклів. Тема стосунків людини і природи – давня, як сам світ, але в нових історичних умовах художник шукає нові способи її осмислення. Працюючи з комп’ютерними технологіями, він використовує один із результатів техногенного розвитку людства як інструмент для пошуку гармонії з першоджерелами.

 

«Електронний Нот». Із серії «Електронні вітри» на фоні робіт «Віртуальні квіти»

300 х 300 см, LED екран, комп'ютерна анімація | 2015 – 2018

Автор фото: Сергій Іллін

 

Барокові форми, біоморфні обриси, яскраві кольори в поєднанні з рафінованою холодністю глянцевого цифрового зображення загострюють звучання основного актуального мотиву творчості Рябченка – межі між віртуальною і матеріальною дійсністю, між світом цифри й аналогу, між штучним і природнім. Руйнуючи цю межу, автор наслідує всеохопну глобальну тенденцію – “оцифрування” і доповнення дійсності.

 

Зліва направо: «Зеленоступ деревовидний»,«Алхімікус запашний»,«Полум’яно-червоний голчастий

стрибунець»,«Фіолент – кришталева крихітка». Із серії «Віртуальні квіти»

Кожна з робіт 240 х 125 см, цифровий друк на алюмінії, плексиглас | 2016

 

Творчість Рябченка — його власний цифровий всесвіт зі своїми законами, міфами і персонажами. Кожен герой циклу “Віртуальні квіти”, що крокує у віртуальних просторах, наділений власною історією і створений автором із увагою та ретельністю гарного садівника, адже квіти — символ життя, творення, надії. “Електронні вітри”, родом із давньогрецької міфології, то нестримні, то тихі, то теплі, то крижані, поперемінно женуть хвилі безмежним цифровим океаном.

 

«Електронний Евр», «Електронний Борей», «Електронний Нот». Із серії «Електронні вітри»

300 х 300 см, LED екран, комп'ютерна анімація | 2015 – 2018

Автор фото: Сергій Іллін

 

Урухомлені анімацією на LED-панелях, вони стають ще ближчими до глядача. Панелі не стоять впритул до стін, а розміщені у просторі таким чином, що глядач проходить між ними ніби лабіринтом. Експозиція вибудувана як своєрідна анфілада, завершенням якої є вінець із “Віртуальних квітів”.

«Електронні вітри» 

300 х 300 см, LED екран, комп'ютерна анімація | 2015 – 2018

Автор відео: Сергій Іллін

 

Зворотній бік панелі — “закулісся”, де криються дроти і оголюється технічна складова, зазвичай — просто глухий темний задник. Рябченко ж використовує і цей простір, аби він отримав своє “потойбічне” життя, проекцією зображень із циклу “Віруси”.

«Code Red», «Butterfly», «Melissa». Із серії «Комп’ютерні віруси»

300 х 300 см, LED екран, відео проектори| 2009 – 2018

Автор фото: Сергій Іллін

 

Комп’ютерний вірус у сучасному світі став звичним елементом повсякдення, ледь не соціальною одиницею, кожна з яких має власну історію і особливості взаємодії з системою. Засновуючись на цьому, художник візуалізував віртуальну сутність вірусів, надавши їм форму і образ. Темний бік цифрової реальності на темному боці світлових панелей, що розкриває природу інформаційної дійсності: як і все в нашій системі уявлень про світ, вона має свої витоки, свої закони, вади і переваги, живе своїм життям, яке, можливо, не завжди залежатиме від людини.

«Code Red». Із серії «Комп’ютерні віруси»

300 х 300 см, LED екран, відео проектор| 2009

Автор відео: Сергій Іллін

 

Наталія Маценко, мистецтвознавець

 

Проект реалізовано за підтримки:

Василь Хмельницький, ініціатор форуму, засновник інвестиційної групи UFuture

Світлана Олійник, Юрій Пивоваров, Гуля Соколова, організаційний комітет Київського Міжнародного Економічного Форуму

Дмитро Струк, організатор виставки