Dymchuk Gallery представляє проект переможців OPEN CALL 2018
2 березня ‒ 8 квітня 2018 року Dymchuk Gallery представить проект переможців OPEN CALL 2018 – колективу Fantastic Little Splash.
У 1708 році Джонатан Свіфт став автором однієї з перших задокументованих містифікацій у масових медіа: на сторінках альманаху під псевдонімом Ісаака Біккерстаффа він спрогнозував смерть астролога Джона Партріджа, у такий спосіб пародіюючи метод самого ж астролога, який часто та здебільшого помилково прогнозував смерті публічних осіб. Але Свіфт пішов далі, і в прогнозовану ним дату смерті Партріджа, опублікував некролог, який розповсюдили видавці. Від наслідків фейку астролог продовжував страждати до кінця свого життя, навіть після того, коли Свіфт спростував цю інформацію.
У 1938-му радіопостановка за романом Герберта Уеллса “Війна світів”, поставлена Орсоном Уеллсом, налякала кілька мільйонів американців, які прийняли виставу за новинний репортаж про вторгнення марсіан. За 40 хвилин радіовистави американці розпочали евакуацію, близько 20 тисяч разів зателефонували в поліцію і розпочали формування груп добровольців для участі у війні з марсіанами.
Зображення надане організаторами
В умовах “глобального села” швидкість розповсюдження інформації, помножена на ії різноманіття, уможливили простір, де можуть існувати безліч альтернативних реальностей одночасно, а значить не може бути впевненості у жодній. Взаємопроникнення реального та віртуального в українському вимірі сьогодні несе мілітаристський характер. Інформаційне вторгнення призвело до реальних військових дій. “Телевізійні протести”, фейкові новини, підривний емоційний контент забезпечили терміну “постправда” 2000-відсотковий зріст вживання у 2016-му порівняно із 2015-м. Згідно Зігмунту Бауману, єдине, що залишається сучасній людині – це навчитися жити у цій “текучій сучасності”, яка характеризується невизначеністю в індивідуальному та соціальному житті.
Ідея “гібридного контенту”, сформульована групою Fantastic Little Splash, є варіантом такого рішення у дусі трансдисциплінарності, де, за концепцією Ганса-Георга Гадамера, сплавляються не лише горизонти науки та релігії, але й усіх інших областей знань: мистецтва, поезії, економіки, соціального життя та політики. Гібридний контент є експериментальним трансдисциплінарним продуктом для абстрактного інформування. Сьогодні це найрелевантніший спосіб дослідження природи інформації та ії розповсюдження, інформаційних форм та їх трансформацій і побудови неавтоматизованого діалогу з аудиторією. Ідея була протестована в інтернет-проектах “Нова інформація” і “Транстрансляція”.
“хоах” – це кристалізація отриманого знання. хоах розповідає про чуттєве, раціональне, інтуїтивне, емоційне і моральне “гібридного контенту”.
Експозиція складається як з конкретних примірників “гібридного контенту”, так і з об’єктів і робіт, що рефлексують на цю тему та дають можливість безпосередньо взаємодіяти з нею.