Іран відкрив свій перший арт-ярмарок, попри нову кризу у країні

Уявіть, що ви галерист, який готується відвідати мистецький ярмарок. Але впродовж однієї ночі цінність творів, які ви плануєте продати, знижується вдвічі. Подібний поганий сон став реальністю для деяких дилерів у Тегерані, де минулого тижня 10 із них зібралися взяти участь у першому арт-ярмарку в країні. Teer Art відкрилася на тлі протестів в іранській столиці, оскільки валюта країни, ріал, досягла нового мінімуму – втративши більше 40 відсотків попередньої вартості.

 

Фото: artnet.com

 

Проте, не дивлячись ні на що, відкриття ярмарку 24 червня все ж мало відбутися. Місцеві галереї показали свої роботи  на верхньому поверсі круглої автостоянки, з якого відкривався чудовий краєвид на Північний Тегеран. Це яскравий приклад того, як  саме  іранські галереї продовжують свою діяльність у той момент, коли ціна твору, що вони його представляють, раптово падає.

 

Події, подібні до цієї арт-виставки, можуть здаватися такими, що матеріалізуються нізвідки. Насправді ж за ними стоїть велика клопітка праця, яка приймається як належне у більшості столиць світу.

 

Фото: artnet.com

 

Гормоз Гематян, засновник Teer Art та місцевої галереї Dastan's Base, відповідаючи на запитання стосовно впливу зростаючого долара США та наближення додаткових санкцій проти Ірану, напівжартома сказав так: «Настав час для кожного власника іноземної валюти купити для себе іранське мистецтво. Кожен такий власник буквально  може ходити тут з ріалами у валізі і купувати більшу частину того, що демонструється». Проте дещо проблемним може стати транспортування великих робіт – часто роботи занадто важкі для цього.

 

«Мистецтво майже безкоштовне», – каже Гематян. Ніхто – від художників та галерей і аж до покупців – не стикався ще із подібною ситуацією в Ірані, хоча країна має великий досвід економічної та культурної ізоляції. Зараз іранське мистецтво переживає загострену версію звичної ситуації.

 

Фото: artnet.com

 

Оцінюючи успішність Teer Art у кризовій ситуації, Мар’ям Майд, директор Teer Art, говорить: «Ми зробили це... Подібний захід – це випробовування наших практичних здібностей. Сьогодні ми знаємо, що здатні впоратися із подібним, що сприяє оптимізації нашої здатністі робити більше і краще протягом найближчих років».

 

На ярмарку представлені далеко не всі галереї Ірану, а лише 10 через те, що галереї мали змогу брати участь у Teer Art лише якщо вони раніше виставлялися на міжнародній виставці. Виставка не відобразила повного розмаїття іранського арт-ринку: за останні п'ять років кількість галерей тут зросла із менш ніж 10 до 150. У майбутньому організатори налаштовані «відкрити» ярмарок для більшої кількості експонентів.

 

Виклик кризовим умовам ярмарку Teer Art, який завершив свій перший показ 29 червня, полягає у тому, щоб спиратися на силу художньої та культурної громадськості країни та перетворитися на подію дійсно глобальну.

 

Джерело: artnet.com

 

Переклала Наталка Руденко