«Кінець Всесвіту» Пола Лаффолі

В рамках Outsider Art Fair (29 січня - 1 лютого, Нью-Йорк) були представлені роботи художників та художниць, які працюють поза усталеними мистецькими форматами. Детальніше про найцікавіші твори виставки читайте тут. А зараз хочемо окремо познайомити вас із творчістю ще одного митця проекту – Пола Лаффолі.

 

 

Трансдисциплінарні полотна художника здаються продуктом комп’ютерної графіки, хоча насправді це повністю ручні роботи з використанням чорнила, фарби і вклеєних листів. Твори Пола нагадують щось середнє між містичним вівтарем та брошурами з теорії змови. Маючи освіту з класичної літератури та архітектурних досліджень, Лаффолі направив свою жагу самовираження в розроблення складних діаграм, які вміщують аспекти філософії, науки, архітектури та духовності у запаморочливих картах із зображеннями та текстом.

 

 

Пол Лаффолі народився в Кембриджі (штат Массачусетс) у 1940 році. Його батько був адвокатом, а мати – суворою католичкою. Пол здобув освіту в Брауні та Гарварді. Після закінчення коледжу він переїхав до Нью-Йорка, щоб працювати студійним асистентом у архітектора Фрідріха Кіслера. Після цього вісімнадцять місяців працював із архітектором Мінору Ямасакі, який займався проектуванням веж Всесвітнього торгового центру.

 

 

У 1965 році Лаффолі закінчив свою першу картину, написану у підвалі батьків. Вона називається «Калі-Юга: Кінець Всесвіту в 424 826. (Космос потрапляє в хаос, як Шакті Уроборос ліквідує всі ціннісні системи шляхом аналізу спектру)». Лаффолі взяв на себе амбітне завдання – проілюструвати кінець світу. Як можна переконатися з назви, його роботи засвоюються нелегко. «Людям, які купують мій твір, потрібно 15 років, щоб його зрозуміти», – сказав Лаффолі.

 

 

Чого тільки немає у калейдоскопічних творах кембриджського митця: позаземна діяльність, подорожі в часі, Вільям Блейк, алхімія, теорія відносності, Сократ, усвідомлені сновидіння, астрологія, четвертий та п’ятий вимір, а також посилання на науково-фантастичні фільми включно зі стрічкою «День, коли Земля зупинилась», яку Лаффолі переглядав понад 870 разів.

 

 

 

В більшість своїх творів Лаффолі вкладає концепцію «утопічності простору», яку описує як «реалізацію міждисциплінарного світогляду, здатного забезпечити існування людини в безперервному майбутньому».

 

 

У 2001 році Лаффолі отримав серйозні травми після падіння в бостонській студії, у якій працював більше трицяти років. У лікарні Пол був змушений ампутувати одну ногу нижче коліна, після чого замовив протез у вигляді лапи лева, що відповідало його знаку Зодіаку.

 

 

 

 

«Нав’язливі» і наповнені багатою фантазією роботи Пола Лаффолі намагаються розкрити найбільші таємниці людства – від наших космічних витоків до  основ філософії.

 

 

Джерело: www.huffingtonpost.com