Kupferstichkabinett відкриває виставку робіт студії Рембрандта

Картини визначного нідерландця часто приписували його учням або асистентам, які працювали в тому ж стилі.  Дослідження, що проводяться останніми роками ведуть до фундаментальної переоцінки картин Рембрандта, зокрема це стосується картин, що зберігаються в Берлінському Kupferstichkabinett. Виставка представляє близько сотні найкращих робіт художників, наближених до Рембрандта, а також кілька його власних робіт із приватної колекції та інших музеїв.

 

Останніми роками автентичність Рембрандтових робіт знаходиться під прицілом експертів – результати вражаючі: більше, ніж половина робіт, зафіксованих у магістерському каталозі, закінченим між 1954 та 1957 Отто Бенесхом, віденським істориком мистецтва та директором Альбертіни, зараз розглядаються як роботи студентів та асистентів. Це справило великий вплив на Kupferstichkabinett Музею Staatlicheв Берліні. Саме вони володіють колекцією Рембрандтових полотен, а також роботами його учнів – це найбільша у світі подібна колекція.

Ґербранд ван ден Екгоут, Поклоніння волхвів, бл. 1635-40.  © Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett/ / Jörg P. Anders.

Фото: artdaily.com

 

Причина подібності картин та непорозуміння з підписаними роботами полягає в тому, що в студії Рембрандта постійно практикувалося багато художників. Між 1630-ми та 1660-ми в художника було дуже багато учнів. 50 із них ми знаємо поіменно, решта – анонімні. Тут були й молоді початківці, і професійні художники, і просто любителі, яких приваблювала репутація Майстра.

 

 Студентам Рембрандта було майже неможливо уникнути стильового та технічного впливу великого художника – принаймні, під час їхнього перебування у студії. Такий вплив часто прослідковувався навіть тоді, коли художники ставали самостійними й розвивали власні стилі – деякі напрацьовували власну техніку, деякі послуговувались тим, чому їх навчав Рембрандт.

 

Припускається, що ті полотна й Рембрандта, і його студентів, які були написані під час занять у його студії, могли потрапити до альбому разом. Завдяки інвентаризації майна художника в 1656 та 1669, ми знаємо, що всі його малюнки були упорядковані тематично – пейзажі, тварини, біблійні сюжети. Майже нічого не було підписано. Лише невелика частина була написана митцем власноруч: студентські – залишилися неідентифікованими. Загалом, налічується від 1500 до 2000 аркушів із малюнками. Вони надійшли в продаж кількома партіями в 1658 і після смерті художника в 1668.

 

Невелика кількість вибраних оригінальних робіт Рембрандта з великої колекції Kupferstichkabinett та інших колекцій чекають на відвідувачів. Ця виставка націлена на те, щоб кожен міг скласти власну думку про подібності та відмінності між роботами Художника та роботами його студії.

                             

Джерело: artdaily.com