Квартальний звіт Сотбі: незважаючи на блискучі продажі, прибутки зменшуються

Сотбі опублікував другий квартальний звіт у вівторок уранці. Він демонструє зниження прибутків, незважаючи на високі загальні продажі на аукціоні. Дім Сотбі повязує це з високими гарантійними видатками для топових робіт і календарними змінами Гонконгських весняних продажів із другого на перший квартал 2018 року.

 

За три місяці, які закінчилися 30 червня, Сотбі звітує про загальний дохід у $345.6 млн, що значно більше, аніж результати того ж періоду минулого року. Незважаючи на ріст прибутків, інтернет продажі впали із $76.9 млн до $57.3 млн, або на 25%. Середня ціна угоди знизилась із $1.43 млн до $1.08 млн. Загалом, аукціонні продажі виросли на 10%: із $1.8 млрд до $2 млрд, порівняно із 2 кварталом 2017 року. Приватні продажі збільшились на 57% – до $296 млн. Акції Сотбі, які продаються на Нью-Йоркській біржі під назвою «BID,» на $3 за акцію або більше, ніж на 5%  до $50. Акції подорожчали за останні 12 місяців.

Штаб-квартира Сотбі у Нью-Йорку. © Stephen Chernin/Getty Images

Фото: news.artnet.com  


Сотбі коментує, що результати пов'язані з комісійними видатками аукціону. Під час 2 кварталу «арт-ринок залежить від конкурентоспроможних дороговартісних консигнацій із фідуціарних джерел: маєтків, фундацій, благодійних фондів. Відповідно, якщо порівнювати результати з цим періодом попереднього року, наші аукціонні комісійні видатки скоротилися». Інакше кажучи, аукціонний дім був змушений пожертвувати доходами заради залучення найбільш цінних творів мистецтва.

 

Більше того, на результати негативно вплинули внески покупців, які використовувались для «компенсації гарантійних видатків аукціону, які є обов’язковою частиною гарантійної угоди». Сотбі зауважує, що поточний період, зокрема, доволі важкий через гарантійні витрати на 2 картини.

Амедео Модільяні, Nu couché (sur le côté gauche), 1917. © Sotheby’s

Фото: news.artnet.com  


У травні Сотбі виставив на передпродаж картину Амедео Модільяні (1917) із оголеною жінкою, що лежить, за $150 млн – найвищою ціною в історії аукціону. Робота продана за $157 млн унаслідок відкритого торгу, включно із внесками. Аукціонер відкрив торги із $125 млн, але на полотно в той же момент з’явився не аби який попит. Остаточною, безвідкличною ставкою стало $139 млн.

 

Інший основний аукціон відбувся з приводу портрету Марії-Терези Вальтер, написаний Пабло Пікассо (Buste de femme de profil. Femme écrivant, 1932), який було оцінено сумою близько $45 млн. Пропозиція була висунута на вечірніх торгах мистецтва імпресіонізму та модернізму в Лондоні в червні. Торги пройшли невдало, а робота була продана за одиничною угодою, імовірно, поручителю за £27.3 млн. ($36 млн).

Пабло Пікассо, Бюст жінки у профіль (Femme ecrivant), 1932. © Sotheby’s

Фото: news.artnet.com


При повазі до зсуву дати Гонконгських продажів, Сотбі зауважує, що це призведе до збитків у $130 млн. на інтернет-аукціоні та $20 млн. продажів у 1 кварталі.

«Загалом, результати нижчі, ніж очікувалося», – зауважує СЕО Сотбі Тед Сміт на конференції інвесторів та аналітиків, яка пройшла вчора вранці. Він визнав, що, незважаючи на найдорожчі лоти всього сезону, «торгів буде трохи менше, ніж рік тому».

 

Сміт підкреслює, що це тимчасова невдача й додає, що загалом, арт-ринок «цілком здоровий». Він доволі оптимістично ставиться до майбутнього Сотбі, кажучи, що аукціонний дім стоїть на шляху «чергового року вагомого зростання аукціонних продажів і ще більш вражаючого зростання приватних угод».

 

Сміт також наголошує на зростанні доходів від онлайн-продажів (майже на 30% порівняно з минулим роком – до $100 млн) та приріст у чисельності інтернет-покупців (на 45%). «Ми переконані, що завдяки нашій стратегії, компанія буде розвиватись ще ефективніше».

 

Джерело: artnet.com