Мікеланджело використовував золотий перетин?

У виданні «Clinical Anatomy» з’явилося наукове дослідження, яке стверджує, що в своїх творах Мікеланджело так само, як і більшість його сучасників, використовував пропорцію золотого перетину. Раніше достовірної інформації про використання цього художнього принципу видатним італійським митцем епохи Відродження не було.

 

Концепція золотого перетину полягає в тому, що ідеальний прямокутник може бути розділений на квадрат і менший прямокутник, що має такі ж пропорції, як і перший. Дослідники застосували принцип до «Створення Адама» – однієї з фресок Сікстинської капелли.

 

Мікеланджело Буонаротті. «Створення Адама» (бл. 1511 р.)

 

Експеримент проводився за допомогою комп’ютерного обладнання. Науковці порівняли відстань між нижнім краєм твору та його епіцентром, де сходяться руки Бога та Адама. Потім вони наклали на «Створення Адама» золотий прямокутник, що зійшовся зі схемою золотого перетину.

 

«Наші дані є переконливими доказами того, що золотий перетин, який можна знайти в багатьох біологічних структурах і творах мистецтва, не залишився непоміченим Мікеланджело. З цього випливає, що краса і гармонія робіт художника ґрунтуються не лише на його знаннях із анатомії», – стверджує один із авторів праці, Дейвіс Де Кампос.

 

Мікеланджело Буонаротті. Сікстинська капелла

 

Як відомо, пропорцію золотого перетину використовували багато видатних художників Відродження. Серед них – Леонардо Да Вінчі, Альбрехт Дюрер та ін.

 

Джерело: hyperallergic.com