MoMA презентував виставку, присвячену Бранкузі
Музей сучасного мистецтва (МоМА) у Нью-Йорку показує досягнення та інновації Константіна Бранкузі в скульптурі в рамках виставки "Константін Бранкузі. Скульптура", що триватиме з 22 липня 2018 року до 18 лютого 2019 року.
Фото: artdaily.com / Denis Doorly
Цей масштабний проект включає роботи Бранкузі з колекції Музею, які демонструють особливий підхід митця до матеріалів, серед яких бронза, камінь і дерево. На цій виставці 11 скульптур художника вперше показані разом, поряд з малюнками, фотографіями й фільмами – продовженням його доробку в жанрі скульптури. Також на виставці можна побачити низку архівних матеріалів, які висвітлюють робочий процес художника, стосунки з друзями, моделями й покровителями, а також самим Музеєм. Виставка "Константін Бранкузі. Скульптура" організована Пауліною Побоча (Paulina Pobocha), молодшою кураторкою, з Мією Маттіас (Mia Matthias), кураторкою відділу живопису й скульптури.
Бранкузі, що народився в сільській місцевості в Румунії, прийшов у мистецтво через занурення в ремесло: у юні роки він вивчав прямі методи висікання, у підсумку ставши кваліфікованим майстром з деревообробки. У 1904 році він переїхав до Парижа, де навчався в Національній вищій школі витончених мистецтв та протягом короткого часу був асистентом Огюста Родена. Незабаром після цього Бранкузі відкрив власну студію на Імпасе Ронсін і швидко занурився в діяльність авангардних художніх гуртків. Поки Роден і його однолітки робили скульптуру, моделюючи в глині й відливаючи бронзу, Бранкузі вирізав свою роботу безпосередньо з пісковика, травертину й мармуру, спираючись на методи, опановані ним у молодості. За допомогою цього методу Бранкузі створив творчі й формально редуковані твори, що радше нагадують, а не мають на увазі предмети, про які йдеться в їхніх назвах.
Крім скульптури, Бранкузі створював малюнки, фотографії та фільми. Він не часто малював, але коли це траплялося, малюнки були виконані випадково, за допомогою будь-яких матеріалів, які були під рукою. Художник малював жінок, свої скульптури й різноманітні предмети, зібрані в його майстерні.
Бранкузі також зробив багато фотографій своїх скульптур, часто закарбовуючи їх у студії. Хоча деякі з його фотографій є простими зображеннями його творів, багато з них радше утаємничують, аніж розкривають їх, як, наприклад, на «Автопортреті в студії». Вони наслідують абстрактну природу його скульптурних робіт: зображення підкреслюють гру світла й тіні на поверхні скульптур.
Проте, найвідоміші експерименти Бранкузі, розкриваються в його фільмах. З його другом Ман Реєм, який познайомив його з цим медіумом, Бранкузі зняв фільм, який зображає його в роботі з матеріалами, активізуючи роботи через рух і розкриваючи джерела натхнення: тварин, світло в природі й танці.
Джерело: artdaily.com