«Монотипія» Міри Шендел
Монотипи (які також називають монопринтами) цінуються завдяки їхнім унікальним фактурним якостям. Вони зроблені з малюнків на склі, гладкого металу чи навіть каменю та відтиснуті вручну на лист фільтрувального паперу.
Галерея Hauser & Wirth в Лондоні представляє виставку Міри Шендел – «Монотипія». Експозиція демонструє роботи, які складають істотну частину творчої практики Шендел. «Монотипії» виставлялись у галереї Tate в Лондоні (2013), Музеї сучасного мистецтва в Португалії (2014) та картинній галереї Естадо в Сан-Паулу (2014).
Міра Шендел є однією з найбільш знакових художниць Південної Америки ХХ століття. Вона провела дитинство в Європі, емігрувала до Бразилії у 1949 році, а в 1953-му оселилася в Сан-Паулу. У розпал післявоєнної соціальної і художньої революції місто прагнуло до інновацій, тому Шендел почала експериментувати з власною творчістю. На противагу класичному живопису вона віддала перевагу концептуальним мистецьким маніпуляціям з папером, проявом яких є виставка монотипів. Шендел експериментує з мовою і символами, спираючись на різноманітні мистецькі явища та життєві ідеології: дзен-буддизм, поезію, бергсонівську теорію простору і часу.
Монотипи Шендел зроблені на японському рисовому папері та виготовлені вручну. Мисткиня малює акрилом та масляною фарбою на склі, накладає зверху аркуш рисового паперу і проводить пальцями по лініях, проявляючи тендітний малюнок. Її робота вимагає дисципліни, в той же час допускаючи спонтанність.
Виставка також вміщує дві висячі інсталяції Шендел, – «Варіанти ІІ» (1965) і «Trenzinho (Маленький потяг)» (1965), – а також знакову паперову скульптуру «Droguinha (Маленьке Нічого)» (1960-ті). Скульптури та монотипи дають глядачам уявлення про експериментальний період у творчості художниці.
Виставка «Монотипія» Міри Шендел триватиму у Hauser & Wirth до 7 березня.
Джерело: www.hauserwirth.com