Підсумки Київської бієнале 2017

Київський Інтернаціонал – Київська бієнале 2017, організований Центром візуальної культури (Київ, Україна), проходив з 20 жовтня до 26 листопада у п’яти локаціях у Києві. До його програми увійшло більше 40 подій. Київський Інтернаціонал – Київську бієнале 2017 відвідали понад 20 тисяч осіб.

 

Київський Інтернаціонал – Київська бієнале 2017 відбувся у форматі міжнародного форуму мистецтва й знання. Серія виставок, перформансів, кінопоказів, лекцій та дискусій за участі відомих істориків, філософів, економістів, художників та культурних діячів була націлена на розгляд актуальних політичних і соціальних обставин України, Європи та світу і пошук колективної відповіді на ключові питання сучасності.

 

Основною локацією Київського Інтернаціоналу – Київської Бієнале 2017 став Інститут наукової, технічної та економічної інформації “Тарілка” (вул. Антоновича, 180, м. “Либідська”) – пам’ятка модерністської архітектури, що незабаром може перетворитися на частину торговельно-розважального комплексу “Ocean Mall”. В рамках програми Київського Інтернаціоналу в “Тарілці” відбулася зустріч з її архітектором Флоріаном Юр'євим, а також публічне обговорення проекту її потенційної реконструкції. У результаті зустрічі виникла ініціатива #SAVEKYIVMODERNISM, в рамках якої урбаністи/ки, архітектори/ки та активісти/ки Києва мобілізуються на захист модерністської архітектури міста, зокрема вимагаючи від Київміськради включення таких споруд, як “Тарілка”, до державного реєстру архітектурних пам’яток.

 

О. Коваленко. Флоріан Юр'єв

Усі зображення надано організаторами

 

В рамках Київського Інтернаціоналу – Київської бієнале 2017 відбулися кінопокази, лекції, перформанси, концерти та вечірка, презентації книг та виставки. Виставка “Свято скасовано!” кураторського об’єднання Худрада (Україна) з нагоди століття Жовтневої революції була присвячена історичній пам’яті та осмисленню феномену цензури в сучасних та історичних контекстах. Вона складалася з двох частин, що експонувалися в основній локації бієнале, “Тарілці”, та в Літературно-меморіальному музеї-квартирі Павла Тичини. Експозиція в музеї Тичини була закрита передчасно за рішенням адміністрації музею, яка попередньо через побоювання нападів з боку ультраправих радикалів не допустила до експозиції одну із обраних кураторами робіт – графіку українського художника Давида Чичкана “Делегація влади”. На знак протесту проти такої цензури куратори/ки виставки, не закриваючи експозицію, унеможливили перегляд усіх робіт. Детальніше про ситуацію читайте у заяві кураторів і кураторок виставки та колективу музею.

 

Д. Ніколаєнко. Ринкові відносини 

 

Виставка “Ринок” кураторки Ганни Циби (Україна) стала першою виставкою сучасного мистецтва, що відбулася у приміщенні Житнього ринку у Києві. Метою виставки було привернути увагу до споруди ринку – оригінального зразка архітектури пізнього модернізму, однак не занесеного до державного реєстру пам’яток. Робота архітекторів та дослідників неомодернізму Олександра Бурлаки та Олексія Бикова “Ринкові відносини”, що відображає історію проектування та зведення у 1960–1980-х роках критих ринків України, після закриття виставки була передана Житньому ринку для постійного експонування.

 

О. Коваленко. Dance Dance Dance

 

Виставка “Мертві душі” Марини Напрушкіної (Німеччина) та Олівера Ресслера (Австрія) проходила у Центрі візуальної культури та була присвячена детальному розгляду й осмисленню актуальної проблематики біженців у світі. У роботах Марини Напрушкіної були показані ключові принципи політики ЄС щодо притулку й міграції, яка призводить до серйозної економічної та соціальної нерівності. А Олівер Ресслер представив своє дослідження боротьби за громадянство та його неочевидно ексклюзивну природу на прикладі випадків окупації фабрик, метою яких було взяти виробництво під контроль робітників.

 

Виставка “Dance, Dance, Dance” у новоствореній  BURSA GALLERY триває до 10 грудня! Її куратор Сергій Климко (Україна), який був особисто причетним до створення передумов для сплеску рейв-культури в Києві, заснувавши 2012 року простір “Нижньоюрківська 31”, проблематизує поняття “Нового Сходу” та розглядає пострадянську танцювальну сцену як симптом соціальних та політичних процесів.

 

Серед учасників й учасниць Київського Інтернаціоналу були Михаїл Риклін (Німеччина), Хіроші МакДональд Морі (Японія), Філ Коллінз (Німеччина), Марина Напрушкіна (Німеччина), Олівер Ресслер (Австрія), Філіп Різк (Єгипет), Оксана Булгакова (Німеччина), Ноа Фішер (США), Артур Жмієвський (Польща), Оля Сосновська (Білорусь), Валентина Петрова, Микола Рідний (Україна) та інші.

 

Під час Київського Інтернаціоналу відбувся запуск експериментальної платформи “Радіо Інтернаціонал” та серії подій, присвячених проблемам чуттєвого сприйняття та статусу сучасних медіа. Взаємодіючи з гостями та відвідувачами бієнале, експериментальна радіомайстерня досліджувала можливості поєднання публічного та приватного висловлювання. На основі зібраного матеріалу Радіо Інтернаціонал продовжує випускати голосові колажі, інтерв'ю та спеціальні випуски. Слухайте “Радіо Інтернаціонал” за посиланням та стежте за оновленнями на сторінці у Facebook.

 

О. Коваленко. ОРЛАН

 

Київський Інтернаціонал завершився перформансом “Петиція проти смерті” всесвітньо відомої французької художниці ОРЛАН.

 

Події паралельної програми Київського Інтернаціоналу проходили в художніх центрах та освітніх інституціях Праги, Відня, Парижа, Амстердама та Мадрида.

 

До публікації готується збірка “Путівник Київського Інтернаціоналу”, що складатиметься з текстів істориків, політичних філософів та художників, серед яких і учасники бієнале.

 

Більшість подій Київського Інтернаціоналу – Київської Бієнале 2017 документувалися. Відео можна переглянути на офіційному youtube-каналі Центру візуальної культури, фото – на Flickr.

 

На закритті Київської Бієнале 2017 було оголошено про продовження проекту Київський Інтернаціонал навесні 2018 року.

 

За новинами стежте на сайті Центру візуальної культури та у соціальних мережах:

 

vcrc.org.ua

facebook.com/vcrc.org.ua

instagram.com/vcrc.org.ua