Пол Гернес та його «кольори без автора»
12 лютого в галереї і8 (Рейк’явік) відкрилася виставка робіт Пола Гернеса. В експозиції представлені роботи художника із серії «geometricabstract», створені в період 1965-1967 років.
Серії кіл, смуг та абеток Гернеса засновані на принципі поєднання різних кольорів. Художник використовував спектральні та індустріальні барви для мінімізації особистого вкладу в їхнє створення. Його роботи перебувають на межі архітектурних абстракцій та орнаментів.
На думку Пола Гернеса, найбільший соціальний ефект у мистецтві справляє максимально просте художнє вираження. Кольори мають бути яскравими, сильними та приємними; форми повинні народжуватися саме з кольорів. Ці кола, спіралі та смуги легко приваблюють і зчитуються навіть на відстані.
Гернес займав «анти-авторську» позицію, вважаючи свою творчість частиною соціального цілого. У 1961 році художник ініціював створення експериментальної школи мистецтва Den eksperimenterende Kunstskolen – радикальної мистецької інституції, призначеної для скасування ролі художника. Вона мала великий вплив на данську арт-сцену, згодом перетворившись на колективне робоче місце та авангардний рух. Представники школи прагнули зруйнувати кордони, що розділяють мистецтво, життя, естетику та політику.
Після закриття Den eksperimenterende Kunstskolen у 1972 році Пол Гернес повністю присвятив себе роботі, концентруючись на живописі та внутрішньому оздобленні громадських будівель з використанням театральних експериментів.
Виставка «geometricabstract» Пола Гернеса експонуватиметься в галереї і8 до 11 квітня.
Джерело: artaddict.net