Проект Лесі Трофименко (Целованської) у Малій галереї Мистецького Арсеналу

7 березня о 18:00 в Малій галереї Мистецького Арсеналу відкриється проект Лесі Трофименко (Целованської) NOIR, який є результатом роздумів художниці про несвободу людини перед обличчям собі подібних. Експозиція складається з відео «Перед об'єктивом», що ілюструє ідею виставки, та серії живописних робіт, для сворення яких Леся Трофименко використовувала фото своїх знайомих. Художниця коментує проект NOIR:


"Виставка, представлена ​​в Малій галереї Мистецького Арсеналу, є результатом моїх роздумів про внутрішню невпевненість, несвободу людини перед обличчям собі подібних. Навіть перебуваючи серед найближчих людей ми намагаємося замаскувати своє «Я», виставити його в кращому світлі. Цю особливість нашої психіки можна охарактеризувати як тривогу та страх всередині кожного з нас. Цей стан виростає з нерозуміння, непорозуміння між людьми, з придуманих нами ж міфів.

 

Відео «Перед об'єктивом» є ілюстрацією ідеї виставки. Люди на екрані зняті у момент їхньої найбільшої вразливості. Якщо розуміти під вразливістю ситуацію, що викриває момент створення образу. Вони збираються позувати для групової фотографії і намагаються виглядати привабливіше звичайного, одягають свої найкращі «маски» - прагнуть винести назовні власний ідеалізований образ, одночасно представляючи себе в ролі глядача.

 

Для створення серії живописних робіт використовувалися фото знайомих мені людей, зроблені в той момент, коли вони не помічали спрямованого на них об'єктива. Стилістика, в якій виконані картини - це спроба об'єднати, або, навпаки, протиставити начебто різні і несхожі технічні прийоми. В основі лежать зображення, оброблені цифровим способом і виконані традиційними засобами. Що може бути традиційніше за вишивку хрестиком? Але тут вишивка використовується для зображення пікселів, а фарби, в той же час, для передачі ефекту розмитої фотографії.

 

Виразів облич героїв не видно, вони змазані. Тут рухи і пози замінюють міміку. А далі починається гра з відчуттями: якщо вичленувати частину зображеного руху з контексту, вона раптом починає набувати новий, відмінний від початкового, сенс. Насправді - це гра з суб'єктивним. Назва виставки «Нуар» повинна ніби  підштовхувати уяву глядача до певних асоціацій і історій", - Леся Трофименко (Целованська).

 

Леся Трофименко (Целованська), Фрагмент картини Before