Ранні роботи Рубенса вперше повернулись до його майстерні в Антверпні

Робота, яка брала участь у мандрівній виставці Рубенса арт-галереї Онтаріо, буде досліджуватися в його будинку.


Цього вересня, рання робота Пітера Пауля Рубенса «Побиття немовлят» (бл. 1610) попрямує додому, до музею Рубенса в Антверпні, де жив і працював художник. Картина буде представлена під час виставки у вересні-квітні 2019 року в рамках Antwerp Baroque 2018. Робота була передана у 2008 р. до арт-галереї Онтаріо (AGO) у Торонто колекціонером Кеном Томпсоном, який купив її на лондонському Сотбі за £49.5 млн у 2002 році.  Полотно було атрибутоване невірно, у XVIII  ст., коли картина зберігалася в колекції Королівської сім’ї Ліхтенштейну його приписували маловідомому художнику Яну ван ден Хеску, і вже аж у 20 ст. була з’ясована його належність пензлику Рубенса.

Пітер Пауль Рубенс, Побиття немовлят, бл. 1610. © 2018 Art Gallery of Ontario 2014/1581 

Фото: www.theartnewspaper.com  

 


Основний акцент на «прекрасних попередниках» у виставці «Ранні шедеври Пітера Пауля Рубенса», головної виставки, організованої спільно з Музеєм красних мистецтв Сан-Франциско, де робота була представлена в рамках «легіону Гордості» з 6 квітня до 8 вересня 2019 р. та AGO, куди робота поїде в жовтні. Великі виставки «не завжди можна розділити в голові на окремі фрагменти, щоб виділити якусь одну роботу»,коментує куратор Європейського мистецтва AGO, Саша Сьюда.

Ця динамічна великомасштабна робота, вражаюче зображення біблійного сюжету, була ним створена незадовго
після того, як Рубенс повернувся до Антверпу після 8 років перебування в Італії. Це важлива демонстрація «алхімічного зіткнення» того досвіду, який художник отримав тут – «неймовірної поваги» до скульптури, людського тіла та Караваджистської «драми й насолоди світла й контрасту» із Північними та Фламандськими рисами художнього почерку - прямота, насиченість кольорів, точність мазків. Сьюда додає: «Динамізм, який походить від певної алхімії яка робить його ранні роботи повними напруги.»

Під час перебування
в Антверпі, «ми сподіваємося на подальші дослідження походження та створення картини», які «стануть каталізатором для інших досліджень творчості Рубенса», коментує Беньямін ван Бенден, директор Музею Рубенса. Музей і суміжний дослідницький інститут планують провести симпозіум щодо цього полотна наступного березня. Картина також пройде візуальні експертизи. Реставрацією роботи поки що займатися не планують, оскільки вона збереглася чудово.

Чому досі на цю роботу Рубенса не звертали значної уваги? «Це жорстока картина з точки зору її сюжету
й способу, у який він зображений, говорить Сьюда, і попередні її власники із Ліхтенштейну були відомими колекціонерами подібних робіт. Загалом, дорубенсівські «Побиття», здаються більш пластичними та естетично чуттєвими, а Рубенс ці очікування від популярного сюжету розвіює – і створює щось цілком незбагненне, від чого не можна відвести погляд».

Кураторка додає, що ця «неймовірна жорстокість» видається логічною, якщо згадати, як складалася історія Іспанських Нідерландів часів Рубенса, під час Контрреформації. Рубенс написав цю роботу під час «Дванадцятирічного перемир’я», передчуваючи подальші страшні події. Фактично, картина демонструє, що історія повторюється знов і знов.

 Джерело: www.theartnewspaper.com