Роман Михайлов створив інсталяцію для фестивалю класичної музики у Львові
Молодий український художник Роман Михайлов цього року взяв участь у Міжнародному фестивалі класичної музики LvivMozArt у Львові. Роман створив інсталяції із пропалених вогнем листів паперу та дерева, які розмістили у приміщенні Львівського трамвайного депо, де відбувалась прем’єра опери «За межі міфу. Амазонки». Серія арт-об’єктів представлена за підтримки Zenko Foundation.
Тут і далі – фестиваль LvivMozArt
Усі зображення надано організаторами
Засновником і арт-директором події виступила Оксана Линів – українка, котра по праву вважається одним з кращих диригентів світу і є головним диригентом опери та філармонічного оркестру міста Грац (Австрія).
Самі організатори фестивалю називають таку комбінацію двох жанрів мистецтва – опери та сучасного мистецтва – «експериментом». Для України – це новий досвід, і таке поєднання мало надзвичайний вплив на сприйняття події глядачами.
Серія арт-об'єктів «Опіки» вступає у діалог із оперою та глядачем. Розміщені на стінах зали де відбувалась прем’єра, перед початком опери і після того, як прозвучала остання арія, світло прожекторів було спрямовано на інсталяції. Арт-об’єкти стали своєрідним входом до музичного дійства, і акцентовані в кінці, – дали вибуховий емоційний спалах. «Опіки» – це роздуми художника про травматичний досвід, який залишає відмітини на тілі людини та суспільстві. А зміст оперної постановки резонує із інсталяціями Романа.
Інсталяція «Опіки»
Zenko Foundation підтримали задум Романа Михайлова створити серію інсталяцій спеціально для опери. Ідея фундації полягає в тому, що мистецтво має виходити за межі виставкового простору музеїв та галерей і включатись у культурні події, які не пов’язані із виставковим простором безпосередньо. Засновники фундації вважають, що так сучасне мистецтво, яке іноді є буває досить закритим, стає ближчим, і такі художні колаборації сприяють підвищенню інтереса широкого кола глядачів до українського сучасного мистецтва.
Куратором проекту виступила Дар’я Кольцова. За концепцією проекту, автор ретранслює власні відчуття неминучих змін, безжально занурює глядача у свій персональний досвід — часом надто відверті історії людини, яка навчилася у темряві підсвідомого знаходити те, що лякає та завдає болю.
Роман Михайлов за створенням інсталяції «Опіки»
Три роки тому Роман почав експериментувати із вогнем, інструментом руйнування та творення. Серія масштабних випалених об’єктів з паперу та дерева відобразила персональне відчуття світу, до якого увірвалася війна. Створені спеціально для прем'єри опери "За межі міфу. Амазонки" арт-об’єкти з серії «Опіки» перетворились на діалог із оперою.