Шедеври американського модернізму в Музеї мистецтв Філбрук

8 лютого у Музеї мистецтв Філбрук розпочалася виставка американського модернізму з колекції фонду Vilcek, інспірована куратором Кетрін Уітні. Колекція досліджує оригінальний період в історії Америки, що спричинив початок по-справжньому національного американського арт-руху. В експозиціях представлені більш ніж 60 робіт інноваційних і яскравих модерністів ХХ століття: Джорджії О'Кіф, Стюарта Девіса, Марсдена Хартлі та Артура Доува.

 

Стюарт Девіс

 

Всі вони зібралися під прапором американської ідентичності, щоб створити загальну візуальну мову абстракції. Американські авангардисти відкинули традиційну практику живопису задля створення унікальної американської візуалістики. Виставка присвячена чотирьом темам: «Природна велич», «Імпульс кубізму», «Зроблено людиною: Місто і Країна» та «Наші Західні корені».

 

У першій частині, – «Природна велич», – основна увага приділяється художникам, які зібралися навколо арт-дилера, фотографа і «чемпіона сучасного мистецтва» Альфреда Штігліца. Так сформувалася команда із пристрасним колективним зацікавленням до трансцендентальної сили природи (О’Кіф, Хартлі, Доув, Макс Вебер). Ці художники прагнули зобразити американські ландшафти за допомогою нової мови візуалістики та кольорових метафор з геометричними еквівалентами.

 

Джорджія О’Кіф

 

Джорджія О’Кіф

 

Розділ «Імпульс кубізму» розглядає інтерпретацію американськими художниками форми і динамічного руху за рахунок використання естетичних і наукових теорій початку ХХ століття. Кубізм, який виник в Парижі у 1908 році завдяки Пабло Пікассо і Жоржу Браку, був одним із таких революційних засвоєнь американських художників. Макс Вебер став одним із перших американських художників, які застосували уроки європейського кубізму у нью-йоркських сценах і сюжетах.

 

Стюарт Девіс

 

Джаз, хмарочоси, Бруклінський міст та корабельні – все це надихнуло на третю частину виставки під назвою «Зроблено людиною: Місто і Країна». Тут продемонстровані сільські та міські архітектурні мотиви, що лежать в основі розуміння модерністських форм, простору та структури.

 

Артур Доув

 

Говард Кук

 

«Наші Західні корені» – заключний розділ проекту, що показує американський Південний Захід як духовний оазис для художників зі Східного узбережжя. Вони прагнули більш глибокого зв’язку з природою і міфічним американським минулим.

 

Марсден Хартлі

 

Марсден Хартлі

 

«Ми пишаємося тим, що фонд Vilcek обрав Музей мистецтв Філбрук для організації цієї надзвичайно важливої виставки виключно американських робіт», – зауважила Кетрін Уїтні. – «Я сподіваюся, завдяки ній проллється яскраве світло на час, коли ці художники, незалежно від їхніх індивідуальностей чи місць народження, об’єднались під гаслом американської ідентичності, розширивши цим поняття самовираження. Я сподіваюсь, що відвідувачі відчують силу цих шедеврів і, зрештою, заново відкриють хвилюючий американський модернізм».

 

Джерело: artdaily.com