Суперечка між спадкоємцями Пікассо триває

Видання «Vanity Fair» присвятило велику статтю спадкоємцям Пікассо. Нині на творчий спадок іспанського митця претендують одразу декілька людей. Серед головних фігурантів справи: Майя Відмаєр-Пікассо (донька художника та Марі Терез-Вальтер, які зустрілися, коли йому було 45, а їй – 17), Клод та Палома Пікассо (діти Пабло та його коханки Франсуази Жило), Марина та Бернард Пікассо (діти Пауло Пікассо – єдиного законного сина художника, який помер у 1975-му).

 

Пабло Пікассо із родиною (1950-ті)

 

Нащадкам Пікассо доводиться ділити між собою колекцію з 45000 робіт. 1885 із них – картини, 1228 – скульптури, 7089 – малюнки, 30000 – графічні твори, 150 – замальовки, 3222 – кераміка. У 1996 році Клод Пікассо створив організацію Picasso Administration, яка займається повним контролем авторських прав на твори художника. У 2012-му його сестра Палома, а також Марина та Бернард Пікассо визнали Клода єдиним, кому належить право розпоряджатися роботами Пікассо.

 

Пауло, Клод, Франсуаза Жило, Палома, Пабло та Майя Пікассо (1954)

 

Однак ситуація ускладнюється тим, що нині чимало робіт митця перебувають у власності приватних колекціонерів із Китаю, Індонезії, Росії, країн Близького Сходу та ін. Зокрема, цього січня розголосу набув скандал між галеристом Ларрі Гагозіаном і королівською родиною Катару, які не поділили «Бюст жінки» – скульптуру Пікассо.

 

Джерело: vanityfair.com