У Центрі візуальної культури навчатимуть крафтивізму

Центр візуальної культури та “Політична критика” запрошують на лекцію Софії Токар “Голка й нитка”, що відбудеться у суботу, 11 березня, о 15.00, та воркшоп із крафтивізму, що відбудеться у неділю, 12 березня, о 15.00.

 

Голка й нитка незмінні елементи розвитку цивілізації, актуальні і сьогодні. Однак, традиційно текстиль – жіноче заняття. Мистецтвознавиця і психотерапевтка Роцсіка Паркер у своїй книзі "Субверсивний стібок: вишивка та виробництво жіночості" (The Subversive Stitch: Embroidery and the Making of the Feminine) стверджує, що вивчаючи історію вишивки, ми вивчаємо історію жінки.

 

Твір австралійської мисткині та феміністки Аліс Ланг "Утішник"

 

Суботня лекція Софії Токар “Голка та нитка” допоможе зрозуміти, чому текстиль та жіноча творчість так міцно пов’язані протягом кількох останніх століть і чому прийнято розділяти "високе" та "низьке" мистецтво. Лекторка простежить історію текстильної продукції як мистецтва і як соціального феномену, нерозривно пов’язаного зі становищем жінки в суспільстві.

 

Крафтивізм (craft+activism=craftivism) підриває традиційні погляди на роль рукоділля в руках жінок і чоловіків, вказуючи на те, що особисте може бути суспільним, і що вишивка може бути протестом, який надихає та підтримує усіх, хто бере участь. У крафтивізмі важливі колективність і згуртованість в процесі створення "маленьких протестів" за допомогою голки, ниток і спиць.

 

Недільна майстерня Софії Токар складатиметься зі вступної теоретичної частини про історію і роль крафтивізму у суспільних протестах, а також із практичної частини.

 

Лекція та воркшоп відбудуться в рамках виставки “TEXTUS. Вишивка, текстиль, фемінізм”, що відкриється у Центрі візуальної культури 8 березня і триватиме до 9 квітня. 

 

Вхід вільний.


* * *

Софія Токар — дослідниця, кураторка програми резиденцій для митців і мисткинь зі Східної Європи і Центральної Азії у Празі. Народилася в 1990 році в Молдові. З 2010 року живе у Празі, де навчається на магістерській програмі  з історії мистецтв у Карловому університеті. Досліджує використання текстильних технік в сучасному мистецтві та активізмі, зокрема у феміністичних рухах.