У галереї «Квартира 14» відкрилася виставка-дослідження про Троєщину

6 вересня у галереї «Квартира 14» (вул. Закревського 63, кв. 14) відбулося відкриття виставки-дослідження «Тріщина», присвяченої житловому масиву та історичній місцевості міста Києва — Троєщині. 

 

ТРІЩИНА

 

Знаходження довгий час в пустелі позбавляє необхідної для життєдіяльності вологи. Ходіння по лабіринтах виснажує та вселяє розчарування. Джунглі, завжди дикі та незвідані, вселяють страх. Зовнішня ізоляція породжує ізоляцію внутрішню, оголюючи конфлікт людини й навколишнього середовища.

Побудований у радянські часи район Троєщина в умовах переходу до нової політики та економічної системи можна розглядати як хорошу ілюстрацію специфічного феномену пострадянської реальності. Для опису ситуації, що виникла як розрив між застиглою в радянському минулому формою та капіталістичною ідеологіє, підходить метафора тріщини. Реальність Троєщини є такою, що задуманий проект житлового масиву як «раю» за часи незалежності змінився на маргінального, овіяного міфами «монстра». І хоча Троєщина є одним з найбільших, як за кількістю жителів, так і за територією, районів Києва, сьогодні є практично ізольованою від вируючого життя столиці.

 


У спробах затягнути тріщину і заповнити лакуну між минулим і сьогоденням, тут формується специфічна реальність: життя людей в умовах заплутаного, складного лабіринту багатоповерхових будинків і культурної пустелі, де як ерзац духовності пропонують по-швидкому побудовані церкви, а як ерзац культурного збагачення - торговельні центри, виправдовує поняття "спільного" району.

Прагнучи знову відчути свою цілісність і заповнити внутрішній розрив, я повернулася в початок району і пройшла від житлової забудови до природи. Мій шлях почався з будівництва, зупиненої в 2005 році. Шість 34-х поверхових хмарочосів, запланованих з претензією на елітне житло, повинні були стати гордістю Троєщини, проте лише зміцнили негативний імідж і втілили в собі проблеми містобудування, стали пам'ятником нездійснений ідеї добробуту. Їх велич видно здалеку, та при наближенні оголюється їхня ветхість. Якщо пройти через бетонні джунглі, можна опинитися в зоні відпочинку жителів Троєщини, «на природі». Під кінець літа берег Десни заповнений горами сміття і відходів. Сміття, як втілення ентропії, хаосу, в якій існують місцеві жителі, живить маргінального монстра, формуючи його специфічні риси обличчя, що травмує та одночасно манить аби його розгледіти. Дисонанс, що існує в житті місцевих жителів провокує утворення тріщини в кожній окремій людині.

Проект «ТРІЩИНА» — це особисте висловлювання та пролог у довгострокове дослідження, присвячене Троєщині. Платформа Troeshchyna Project, яка об'єднає мультидисциплінарне дослідження, архів та художню резиденцію, має на меті осмислити феномен сучасного спального району та розробити альтернативний погляд на досвід проживання на Троєщині, а також присвячена деміфологізації та створенню нових сценаріїв розвитку району.


Куратори галереї Квартира 14 — Миша Алексєєнко і Мадлен Франко


Контакти:
Відвідати виставку можна за попередньою домовленістю
067-308-20-46, 067-895-23-46, 050-268-38-34
troeshchyna.project@gmail.com